Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
YouTube incearca sa elimine butonul de dislike
Rewind 2018 a trecut deja de 15 milioane de dislike-uri. Acum YouTube cauta metode prin care sa inlature aceste manifestari negative ale utilizatorilor platformei, eliminarea butonului de dislike numarandu-se printre primele optiuni.
Butonul de dislike al YouTube poate fi un motiv de ingrijorare pentru multi dintre cei care publica continut pe platforma video si se bazeaza pe venitul obtinut din publicitate. Anual, numarul utilizatorilor creste constant. Asadar si veniturile cresc. Problema apare atunci cand exista un sentiment general de "ura" pentru un anumit material video. Acest lucru s-a intamplat si cu recapitularea anuala a YouTube cunoscuta drept Rewind. Videoclipul a ajuns la peste 15 milioane de dislike-uri, iar multi au vociferat pe retelele de socializare ca cei care au facut Rewind nu inteleg deloc comunitatea uriasa dezvoltata in jurul platformei si incearca sa forteze introducere unor concepte minoritare in lumea YouTube.
Un alt asemenea caz cunoscut este si piesa lui Justin Bieber, "Baby", care a reusit performanta de a avea aproximativ doua miliarde de vizualizari si peste 10 milioane de dislike-uri (dar si 10 milioane de like-uri). Ne reamintim despre acest lucru si observam ca la un moment dat a da dislike acestui videoclip devenise un fenomen social. Cei de la YouTube cred ca acelasi lucru este valabil si in cazul Rewind, asadar vor sa contracareze acest curent de "ura" care se poate raspandi cu usurinta in social media.
Tom Leung, un director YouTube, a publicat o actualizare pe canalul Creator Insider prin care recunoaste ca au existat discutii in cadrul companiei privind modurile prin care aceste grupuri care dau dislike fara motiv pot fi oprite.
Exista, totusi, sansa ca nimic din ceea ce a prezentat Tom Leung sa devina realitate. Totusi, compania americana va face cateva experimente cu ideile pe care le-a adunat si agreat pana acum, chiar si partial.
In momentul de fata oricine poate vedea numarul de like-uri si dislike-uri ale unui video. Chiar si asa, in prezent utilizatorii pot sa elimine aceste informatii din setari, daca doresc acest lucru. Unul dintre lucrurile pe care YouTube le analizeaza in momentul de fata e legat de modificarea acestei setari, astfel incat like-urile si dislike-urile sa fie ascunse din start. Utilizatorul ar trebui sa activeze aceasta optiune ulterior crearii contului pentru a vedea cate persoana apreciaza sau nu un anumit videoclip.
O alta varianta este legata de un formular pe care cei care au dat dislike unui video sa il completeze pentru a oferi mai multe informatii.
Si eliminarea afisarii numarului de dislike-uri este luata in calcul.
Totusi, cea mai importanta schimbare propusa este legata de eliminarea completa a butonului de dislike.
Creatorii de continut folosesc aceste doua butoane pentru a-si analiza materialele pe care le publica si daca directia in care merg este potrivita cu audienta lor. In plus, stim ca YouTube cuantifica ca implicare activa faptul ca cineva da like sau dislike unui video, pe langa un eventual comentariu lasat. Asadar, YouTube ar trebui sa isi schimbe si modul prin care masoara capacitatea unui video de a fi recomandat si altor utilizatori, daca se hotaraste sa elimine complet butonul de dislike.
Cert e ca butonul de dislike va ramane in continuare o grija pentru cei care publica continut pe platforma video a Google. Oamenii care au milioane de subscriberi nu sunt afectati atat de tare de numarul de dislike-uri, insa cei care vor sa isi faca o cariera prin aceasta platforma vor fi in continuare fortati sa gaseasca metode prin care sa isi impiedice audienta sa dea dislike videoclipurilor pe care le publica.
Ramane de vazut care va fi solutia adoptata de YouTube si daca schimbarile privind algoritmul de promovare organica va fi schimbat.
Un lucru il stim sigur: urmeaza cateva schimbari mici, dar de efect pentru platforma de videosharing.
Un alt asemenea caz cunoscut este si piesa lui Justin Bieber, "Baby", care a reusit performanta de a avea aproximativ doua miliarde de vizualizari si peste 10 milioane de dislike-uri (dar si 10 milioane de like-uri). Ne reamintim despre acest lucru si observam ca la un moment dat a da dislike acestui videoclip devenise un fenomen social. Cei de la YouTube cred ca acelasi lucru este valabil si in cazul Rewind, asadar vor sa contracareze acest curent de "ura" care se poate raspandi cu usurinta in social media.
Tom Leung, un director YouTube, a publicat o actualizare pe canalul Creator Insider prin care recunoaste ca au existat discutii in cadrul companiei privind modurile prin care aceste grupuri care dau dislike fara motiv pot fi oprite.
Exista, totusi, sansa ca nimic din ceea ce a prezentat Tom Leung sa devina realitate. Totusi, compania americana va face cateva experimente cu ideile pe care le-a adunat si agreat pana acum, chiar si partial.
In momentul de fata oricine poate vedea numarul de like-uri si dislike-uri ale unui video. Chiar si asa, in prezent utilizatorii pot sa elimine aceste informatii din setari, daca doresc acest lucru. Unul dintre lucrurile pe care YouTube le analizeaza in momentul de fata e legat de modificarea acestei setari, astfel incat like-urile si dislike-urile sa fie ascunse din start. Utilizatorul ar trebui sa activeze aceasta optiune ulterior crearii contului pentru a vedea cate persoana apreciaza sau nu un anumit videoclip.
O alta varianta este legata de un formular pe care cei care au dat dislike unui video sa il completeze pentru a oferi mai multe informatii.
Si eliminarea afisarii numarului de dislike-uri este luata in calcul.
Totusi, cea mai importanta schimbare propusa este legata de eliminarea completa a butonului de dislike.
Creatorii de continut folosesc aceste doua butoane pentru a-si analiza materialele pe care le publica si daca directia in care merg este potrivita cu audienta lor. In plus, stim ca YouTube cuantifica ca implicare activa faptul ca cineva da like sau dislike unui video, pe langa un eventual comentariu lasat. Asadar, YouTube ar trebui sa isi schimbe si modul prin care masoara capacitatea unui video de a fi recomandat si altor utilizatori, daca se hotaraste sa elimine complet butonul de dislike.
Cert e ca butonul de dislike va ramane in continuare o grija pentru cei care publica continut pe platforma video a Google. Oamenii care au milioane de subscriberi nu sunt afectati atat de tare de numarul de dislike-uri, insa cei care vor sa isi faca o cariera prin aceasta platforma vor fi in continuare fortati sa gaseasca metode prin care sa isi impiedice audienta sa dea dislike videoclipurilor pe care le publica.
Ramane de vazut care va fi solutia adoptata de YouTube si daca schimbarile privind algoritmul de promovare organica va fi schimbat.
Un lucru il stim sigur: urmeaza cateva schimbari mici, dar de efect pentru platforma de videosharing.
Autor: Florin P. Amariei
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
3.75
din 5
- 4 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.