Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce pregateste Europa in materie de confidentialitate online
Tags: confidentialitate, date, internet, comisia europeana, reglementari
Mai fatis sau pe furis, cu voia sau fara voia lor, foarte multe dintre datele personale ale utilizatorilor de internet sunt stocate si utilizate dupa bunul plac de catre website-uri si platforme de tot felul. Aceste practici au ridicat numeroase controverse, facand din spatiul online o lume chiar mai nesigura decat cea reala, un fel de Vestul Salbatic. Si cum utilizatorii s-au plans tot mai des, Europa a decis ca e vremea schimbarii, vremea reglementarii confidentialitatii online.
Mai fatis sau pe furis, cu voia sau fara voia lor, foarte multe dintre datele personale ale utilizatorilor de internet sunt stocate si utilizate dupa bunul plac de catre website-uri si platforme de tot felul. Aceste practici au ridicat numeroase controverse, facand din spatiul online o lume chiar mai nesigura decat cea reala, un fel de Vestul Salbatic. Si cum utilizatorii s-au plans tot mai des, Europa a decis ca e vremea schimbarii, vremea reglementarii confidentialitatii online.
Comisia Europeana pregateste un act normativ care sa oblige companiile de pe internet, precum Amazon sau Facebook, sa obtina in mod explicit acordul consumatorilor pentru utilizarea datelor personale, sa stearga definitiv anumite date la cererea acestora si sa plateasca amenzi consistente in cazul in care nu respecta regulile (in jur de 2% din veniturile anuale ale companiei respective).
Proiectul de act normativ ar avea astfel consecinte semnificative asupra tuturor companiilor care solicita si lucreaza cu datele personale ale utilizatorilor de internet, fie ca este vorba despre fotografiile postate pe retelele de socializare, produsele cumparate din magazinele online, site-urile vizitate sau informatiile cautate pe internet.
Reglementarile vor obliga companiile sa le spuna utilizatorilor de ce datele lor sunt colectate si sa le pastreze doar atata timp cat este necesar. De asemenea, le ofera consumatorilor posibilitatea de a transfera informatii personale de la un serviciu la altul. Cu alte cuvinte, pentru a dezactiva un cont pe Facebook, utilizatorii isi vor putea muta fotografiile, contactele si postarile pe Google Plus. Sau vice versa.
Propunerea Comisiei Europene pune practic in discutie cateva dintre cele mai actuale si spinose probleme ale lumii digitale: cine detine datele personale, ce se intampla cu aceste date odata postate online si care este echilibrul potrivit intre asigurarea confidentialitatii si incuviintarea politicilor de marketing online.
„Companiile trebuie sa fie transparente in legatura cu activitatea lor, foarte explicite in ceea ce priveste datele pe care le folosesc si pentru ce anume le folosesc. Sunt absolut convinsa ca o astfel de lege este necesara”, spune Viviane Reding, vicepresedinte al Comisiei Europene, citata de The New York Times.
Proiectul de lege va fi depus la Parlamentul European in aceasta saptamana, urmand ca forul sa il analizeze, dezbata si voteze in urmatoarele luni. Daca va fi aprobata, legea va intra in vigoare incepand cu anul 2014.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.