Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comisia Europeana ameninta marketingul online

Tags: marketing online, confidentialitatea datelor, publicitate online, comisia europeana, iab

Problema confidentialitatii online devine o tema din ce in ce mai importanta pe agenda Comisiei Europene si nu numai. Forul de la Bruxelles intentioneaza sa impuna reguli mai stricte in ceea ce priveste utilizarea datelor online ale consumatorilor. Cum va afecta acest lucru marketingul?
Marketingul online este fundamentat pe posibilitatea urmaririi comportamentului internautilor, adica a obiceiurilor pe care acestia le au online, a site-urilor pe care le viziteaza, a feedbackului pe care-l ofera.  Comisia Europeana considera insa ca astfel de practici sunt ilegale, in lipsa unui acord expres al consumatorilor privind accesul la aceste date. De aceea, multi lideri europeni vor sa limiteze accesul furnizorilor de internet, a companiilor de advertising sau de tehnologie la datele utilizatorilor si sa reglementeze mai clar modalitatea de utilizare a acestora, scrie The New York Times.
In ultima vreme, Comisia Europeana si-a concentrat activitatea asupra identificarii unei solutii de a pune in practica o lege din 2009 care reglementeaza asa-numitele software cookies, prin care poate fi urmarit comportamentul utilizatorilor de internet. Acestea sunt deseori folosite de catre companiile de publicitare pentru a ajunge la consumatori.
Comisia Europeana s-a consultant in repetate randuri pe aceasta problema cu membrii celei mai puternice organizatii de publicitate, Interactive Advertising Bureau (IAB). In consecinta, IAB a creat un site youronlinechoices.eu, unde cei interesati pot afla mai multe despre confidentialitatea si siguranta online.
Totusi, acesta nu pare sa-i fi multimit pe membrii CE care sustin cu indarjire ca este dreptul utilizatorilor de internet de a decide asupra datelor folosite in campaniile publicitare online. In acest sens, ei doresc o revizuire a Directivei UE privind protectia datelor, care sa includa obligativitatea introducerii optiunii "opt in".  Astfel, internautii ar detine controlul asupra utilizarii datelor personale.        
De cealalta parte, publicitarii considera o astfel de masura ca fiind neadecvata contextului actual, menita sa limiteze potentialul marketingului online. Asta in conditiile in care, potrivit datelor IAB, publicitatea online a generat venituri de peste 17 miliarde de euro in Europa, anul trecut. Ca atare, din ce in ce mai multi comercianti apeleaza la aceasta forma de advertising.  
Ecourile initiativei CE au ajuns si dincolo de ocean. In SUA, Federal Trade Commission, organizatia care se ocupa de protectia drepturilor consumatorilor, si-a exprimat deja ingrijorarea privind modalitatea superficiala de a proteja datele utilizatatorilor de internet, solicitand un control mai strict in acest sens.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016