Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Decizii de business care au facut istorie
Tags: marketing, businees, coca-cola, puma, pele, henry ford
Succesul sau esecul unei afaceri se poate limita la o singura decizie indrazneata. Va dam cateva exemple, pentru a intelege la ce ne referim.
Succesul sau esecul unei afaceri se poate limita la o singura decizie indrazneata. Va dam cateva exemple, pentru a intelege la ce ne referim.
1. Puma l-a platit pe Pele 120.000 de dolari pentru a-si lega siretul in timpul finalei Cupei Mondiale din 1970.
La sfarsitul anilor 1960, in timpul razboiului de marketing intre Puma si Adidas, cele doua companii au incheiat informal un „Pact Pele” pentru ca niciuna sa-l nu-l foloseasca pe legendarul fotbalist. Se pare insa ca acesta a fost abordat de un reprezentant Puma si restul e istorie: inainte de inceperea meciului, Pele le-a cerut arbitrilor un ragaz sa-si lege sireturile, iar lumea intreaga a vazut ca poarta Puma.
2. Henry Ford a dublat salariile muncitorilor si a scazut ziua de lucru cu o ora. Productia a crescut uluitor.
S-a redus drastic fluctuatia la locul de munca, impactul de PR a fost pozitiv, absenteismul a scazut pentru ca merita sa stai la munca si s-au pus astfel bazele noi clase mijlocii care-si putea permite sa cumpere masini Ford.
3. Steve Jobs a facut ca fiecare piesa a iPod-ului sa fie deosebita, inclusiv castile, ceea ce le-a transformat in publicitate ambulanta.
Inainte ca iPod sa intre pe piata in 2001, castile erau, de obicei, gri sau negre. Steve Jobs a decis ca totul al iPod sa fie alb, asa ca, daca le vedeai pe strada, stiai despre ce produs este vorba.
4. Oakley Sunglasses a castigat aproximativ 41 de milioane de dolari de marketing gratuit ajutandu-i pe minerii chilieni.
In mijlocul dezastrului din 2010 din Chile, Oakely a donat 35 de perechi de ochelari de soare minerilor inainte sa fie scosi la suprafata, perechi care aveau pretul de vanzare de 180 de dolari. 69 de zile mai tarziu cand au iesit la suprafata, minerii purtau ochelarii. CMBC a calculat echivalentul sumei timpului pentru publicitate: filmare live, transmisii in toata lumea etc.
5. Inventatorul sapunului lichid era cat p-aci sa fie strivit de competitie, pana s-a hotarat sa cumpere toate pompitele de plastic din SUA.
Sapunul lichid este ceva des intalnit acum, insa prin anii 1970 era un produs vandut doar de o mica companie, Minnetonka, din Statele Unite. Consumatorii s-au indragostit de el, asa ca antreprenorul s-a decis sa se extinda la nivel national.
Numai ca asa au devenit atenti si competitorii mai mari care au preluat ideea si, avand o mult mai buna retea de distributie, au fost pe-aproape sa inghita inventatorul cu compania lui cu tot.
Robert Taylor, creator al Minnetonka a cheltuit 12 milioane de dolari, mai mult decat valora compania lui, cumparand toate pompitele de plastic produse de cei doi distribuitori existenti pe 1 an sau 2.
Taylor a fost, in cele din urma, cumparat de Colgate Palmolive.
6. Producatorii Coca-Cola au creat forma de sticla recognoscibila si pe intuneric.
Coca-Cola a lansat sticla speciala in timpul razboiului cu competitia, in 1915, cu scopul de a o transforma intr-un produs unic, inconfundabil. Sticla a fost patentata in 1916.
7. Bill Gates a scris initial sistemul de operare OC pentru IMB. I-a convins pe sefii sai sa-l lase sa-l vanda si altora si asa si-a inceput drumul catre a deveni cel mai bogat om din lume.
In 1980 si ceva, IBM l-a rugat pe Bill gates sa scrie un sistem de operare pentru PC-urile sale. A luat licenta pentru un sistem de operare de la Tim Patterson (QDOS) contra sumei de 50.000 de dolari, a modificat-o si a numit-o MS-DOS. Apoi a vandut-o lui IBM.
Gates i-a convins pe cei de la IBM sa-i permita sa vanda sistemul separat si a reusit asta pentru ca IBM credea ca banii sunt in hardware. Cand si alte companii si-au facut PC-uri, MS-DOS era sistemul de operare standard, asa ca Microsoft a castigat o avere.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.