Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Google aduce publicitatea din trecut in prezent

Tags: google, proiect google, project re brief, coca cola, volvo

Se spune ca marile idei sunt valabile in orice epoca. Chiar daca se mai asterne praful peste ele, inteligenta si creativatea pot depasi barierele temporale, avand sansa de a fi reactivate. Google a oferit o astfel de sansa trecutului publicitar printr-un proiect aparte.
Gigantul cautarilor online si-a propus sa reinvie si sa updateze patru campanii publicitare clasice lansand o provocare moderna creatorilor acestora. Se numeste Project Re: Brief si urmareste sa dea nastere unor reclame noi utilizand idei vechi.

„Anul acesta, publicitatea pe internet a implinit 18 ani. In ciuda celor aproape doua decenii de inovatii online, reclamele online sunt utilizate mai degraba pentru a informa decat pentru a uni, a interactiona sau a delecta publicul. Asa incat am pus la cale acest experiment care isi propune sa reimagineze publicitatea din trecut si sa o adapteze mijloacelor prezentului”, se arata pe site-ul proiectului.

Pentru asta, au fost alese patru campanii publicitare de succes pe vremea cand PC-ul si Internetul erau doar iluzii. Este vorba despre campania din 1971 a Coca-Cola „Hilltop”, campania Volvo „Drive it like you hate it” din 1962, AlkaSeltzer „I can’d believe I ate the whole thing” si Avis „We try harder”. Pornind de la ideea fiecarei campanii, aceasta este regandita si adaptata mijloacelor comunicationale moderne.  

Primele din aceasta serie de patru campanii publicitare sunt cea a Coca Cola si a Volvo. Cu ajutorul publicitarilor care au contribuit la realizarea lor in urma cu peste cinci decenii, initiatorii proiectului Google au reinviat ideile de marketing din trecut. Asa ca, in loc sa realizeze un simplu remake al spoturilor vintage, temele si ideile lor calauzitoare au constituit punctul de plecare pentru experiente new-media demne de asteptarile prezentului.

In cazul Coca-Cola, de exemplu, sentimentul de unitate si pace globala inspirat de reclama originala este reinviat prin intermediul unei aplicatii disponibila atat pentru dispozitive iOS, cat si pentru Android. Aplicatia le permite utilizatorilor sa ofere doze de Cola necunoscutilor din mai multe colturi ale lumii.      

De cealalta parte, Volvo ne face cunostinta cu Irv Gordon, a carui masina din 1966 are aproape 3 milioane de mile la bord. Tot prin intermediul unei aplicatii, utilizatorii pot patrunde in atmosfera calatoriilor sale si sa se pot alatura drumetiilor sale din prezent.

Celelate doua campanii, respectiv cea pentru AlkaSeltzer,„I can’d believe I ate the whole thing” si Avis „We try harder” se afla in plin proces de recreere.

Iata deocamdata cum arata primele doua campanii publicitare originalem dar si cele adaptate lumii moderne:

Coca-Cola:
- „Hilltop” 1971
- „Hilltop” 2012

Volvo
- „Drive It Like You Hate It” 1962
- „Drive It Like You Hate It” 2012
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016