Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Publicitatea viitorului se bazeaza pe MIROS
Tags: marketing, miros, publicitate, augmentare audio-vizuala, katty perry
O echipa de cercetatori japonezi a lucrat la dezvoltarea unui nou sistem numit "ecranul cu arome" care elibereaza arome in aer. Experientele augmentate audio-vizual capata astfel o noua dimensiune, ce a mirosului.
O echipa de cercetatori japonezi a lucrat la dezvoltarea unui nou sistem numit "ecranul cu arome" care elibereaza arome in aer. Experientele augmentate audio-vizual capata astfel o noua dimensiune, ce a mirosului.
Sa ne amintim ca ideea de a introduce mirosul in experienta consumatorului, pe langa alte dimensiuni, cum ar fi cea audio sau cea vizuala, s-a mai incercat si inainte. De exemplu, metoda de „zgarie si miroase” era o varianta mai ieftina de generare a mirosului. Albumul Teeenage Dream al lui Katy Perry miroase chiar a vata de zahar, iar jocurile video Fifa 2001 si GranTurismo 2 au adus entertainmentul la cote maxime, caci puteai simti mirosul de brazda de iarba proaspata si de cauciuc uzat, printr-o simpal zgarietura.
Acuratetea directionala este cea care face diferenta intre ecranul „mirositor” si celelalte sisteme din trecut. Ecranul aromat este un ecran normal cu patru ventilatoare dispuse pe margini pentru a pompa mirosurile in directia potrivita. Mirosul este generat de niste chipuri cu aroma facute din gel care se incalzesc pentru a produce vapori. Folosind ventilatoarele la diverse intensitati, sistemul poate da iluzia ca mirosul provine din anumite puncte de pe ecran.
Echipa de cercetatori se confrunta cu o mare provocare acum: cum sa introduca sistemul in casele oamenilor. Asa ca trebuie sa-i convinga pe producatori sa incorporeze ventilatoare, pompe de incalzire si cartuse cu arome in televizoare.
Mirosul este deja folosit ca metoda de vrajire a clientilor. Ganditi-va numai la popcorn si patiserii. Ce-ati zice daca, de fiecare data cand treceti pe langa un afis, ati fi bombardati de arome imbietoare? Credeti ca ati putea rezista?
Sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.