Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Succesul brand-ului este asigurat de felul in care iti tratezi clientii

Tags: succesul brand-ului, companie, experienta consumatorului

Studiu de caz: avem o companie care a inteles bine piata pe care vrea sa se lanseze. Analizele initiale ale produsului sunt bune. Compania a investit mult in publicitate: are o sigla memorabila, un slogan atractiv. Promotia oferita: convingatoare si consistenta.
Problema: compania ofera un soft. Numai ca soft-ul nu poate fi instalat decat cu ajutorul unui cod de functionare acre poate fi obtinut de la o persoana autorizata din cadrul companiei.
 
Concluzie: cu cat se depaseste mai mult timpul de 24 de ore, cu atat numele companiei va avea mai mult de suferit.
 
Cum putem deci sa ne protejam brand-ul?
 
1. Recunoscand ca un produs este atat de bun, pe cat de buna este experienta consumatorului
 
Prima impresie conteaza. Pentru a identifica toate elementele care contribuie la o buna experienta a consumatorului, implicati-i in procesul de dezvoltare a produsului si pe cei din departamentul de relatii cu clientii.
 
2. Incercand sa anticipam si sa rezolvam potentialele probleme
 
Inainte de a pune un produs pe piata, testati toate aspectele legate de livrarea produsului. Defectele duc la pierderea stralucirii brand-ului si, in cele din urma, la scaderea profitului.
 
3. Furnizandu-le clientilor un traseu alternativ in cazul in care un produs nu-i satisface
 
Greseala e omeneasca. Asa ca furnizati-le consumatorilor cai de acces catre persoane/ servicii care pot sa aplice masuri corective (ideal este sa oferiti un serviciu telefonic care sa fie disponibil nonstop). Multi clienti trec cu vederea un defect al produsului, daca li se ofera remediile adecvate situatiilor.
 
Nu este suficient sa directionezi consumatorii spre "frequently asked questions". Si asta, pentru ca personalul poate terce cu vederea intrebarile de substanta. In plus, consumatorii considera raspunsurile inadecvate ca pe o alta asteptare nesatisfacuta de companie, si nicidecum ca pe o greseala proprie (in sensul unei intrebari adresate gresit).
 
4. Tratand clientii cu respect
 
Evitati sa tineti consumatorii in asteptare, caci acestia se simt iritati.
 
Cand creste volumul telefoanelor primite, puteti sa oferiti optiunea de "va sunam noi mai tarziu".
 
5. Oferindu-le angajatilor putere de decizie
 
6. Implinind asteptarile
 
In loc sa lasam asteptarile sa pluteasca in deriva, informati consumatorii in legatura cu cat de mult va dura pana cand li se va raspunde la intrebari. 
 
7. Urmarind ce se spune despre brand in social media
 
In trecut, un client nemultumit isi impartasea experienta cu cel mult 10 persoane. Astazi, clientii nefericiti isi varsa naduful si se fac ascultati de zeci, poate sute de prieteni. Fiti pe faza si contracarati neplacerile.
 
8. Dezvoltandu-va permanent
 
Invatati din greseli. Pasul unu consta in identificarea si eliminarea erorilor. Pasul doi - evitarea viitoarelor probleme.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016