Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce-a insemnat 2011 pentru social media marketing

Tags: 2011, marketing, social media, facebook, twitter, apllicatii, google+

Mai e putin pana la sfarsitul anului, dar putem spune deja ca lumea marketing-ului nu s-a schimbat din temelii, datorita inovarii rapide in lumea digitala si in social media. In schimb, scrie mashable.com, anul acesta va ramane drept sinonim al actualizarilor nenumarate ale platformelor social media.
Nu acelasi lucru se poate spune, de exemplu, despre 2006, cand a fost creat Twitter, sau despre 2009 cand lumea a facut cunostinta cu Foursquare. 

Cu alte cuvinte, 2011 a fost anul in care social media a dezvoltat radacini mai adanci, dar nimic fundamental nu s-a schimbat. Nu ne-am intrebat "Care va fi urmatorul Facebook?", ci "Ce va face Facebook in continuare?".

Nu spunem ca actualizarilor, noutatile aparute nu au fost semnificative, dar nu vor depasi importanta unui tweet, de exemplu.

1. Google +
Cea mai tare stire a marketing-ului prin social media in 2011 a constat in introducerea lui Google+, reteaua care si-a dorit sa devina adevarata competitie a lui Facebook. Google a lansat reteaua de socializare la sfarsitul lui iunie, cu mare tam-tam. Cum era si de asteptat, lansarea a fost insotita de o participare exclusivista, pe baza de invitatie. Usile au fost deschise catre publicul larg in septembrie.

Paginile de brand au putut fi create abia in octombrie, o eroare tactica, caci a incetinit cresterea platformei si a enervat brand-urile. Nu este nici acum limpede care sunt avantajele Google + in fata Facebook, cu exceptia, probabil, a cercurilor si a avantajului pe partea de SEO, domenii pe care oamenii de marketing trebuie sa le exploateze la maximum. Repezentantii Google sustin ca oamenilor le este mai usor sa vorbeasca pe canale specializate, ceea ce ii ajuta pe marketeri sa scape de zgomotul nedorit si sa paseasca intr-o stare mai relevanta de comunicare reala.

2. Revizia generala Facebook
Abundenta de schimbari pe care Facebook le-a anuntat in septembrie a inflorit abia in decembrie. In orice caz, marketerii trebuie sa-si schimbe complet strategiile aplicate pe aceasta platforma.

3. Cresterea Twitter
Twitter a introdus cateva platforme de sustinere a publicitatii in 2010, dar anul 2011 a fost cel in care a devenit cu adevarat un canal principal de social media. Iar maturizarea s-a reflectat in preturile pe reclama.

La lansarea Promoted Trends in aprilie 2010, acestea costau intre 25.000 si 30.000 de dolari pe zi. Pana in iunie, Twitter a inceput sa ceara 120.000 de dolari pentru reclame si a batut palma cu 500 de publicitari pentru 6.000 de campanii. Compania si-a deschis companii pentru a facilita vanzari la Londra si New York. A devenit totodata si un vehicul pentru campanii publicitare. Audi a facut referire la un hashtag Twitter in cadrul unei reclame la Super Bowl si multi, multi altii au vorbit online si offline despre tweeting.
 
4. Aplicatii pe dispozitive mobile
Folosirea aplicatiilor pe dispozitive mobile pentru a promova un produs pe piata este o idee relativ noua. Primele aplicatii, cum ar fi iFood Assistant de la Kraft, au fost proiectate pentru a fi utile.

Incepand cu 2011 insa, aplicatiile au fost create sub forma de glume care sa poata fi usor partajate pe social media. Dam doar exemplul lui BroStache care-ti pune mustata cand iti faci poza cu un smartphone.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016