Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dezastru social media la McDonald’s
Tags: mcdonald's, dezastru, social media, campanie, twitter, mcdstories
Marketerii stiu deja ce forta de promovare poate avea social media, cum poate scoate din anonimat un brand, cum il poate face maret si cum ii poate darui recunoasterea globala. Ce nu prea iau in seama insa este puterea negativa a acesteia.
Marketerii stiu deja ce forta de promovare poate avea social media, cum poate scoate din anonimat un brand, cum il poate face maret si cum ii poate darui recunoasterea globala. Ce nu prea iau in seama insa este puterea negativa a acesteia.
Social media nu este intotdeauna o zana buna si nu face mereu minuni, iar asta avea sa afle, din propria experienta, unul dintre cele mai renumite si valoroase branduri ale planetei: McDonald’s.
Compania a demarat recent pe Twitter o campanie care isi dorea sa promoveze prospetimea ingredientelor din produsele sale, de la salata verde pana la cartofi si carnea de vita. Iar pentru asta a conceput o serie de filmulete video avandu-i ca protagonisti pe cativa fermieri americani care asigura aprovizonarea McDonald’s cu verdeturi, legume si carne. Filmuletele au fost postate pe YouTube, iar apoi raspandite cu ajutorul contul de pe Twitter.
Pentru campania derulata pe platforma de microblogging, McDonald’s a cumparat spatiu publicitar pentru ca povestile sale sa apara intre primele rezultate ale cautarii pe Twitter. Apoi, a inceput sa trimita tweet-uri cu link-urile catre clipurile video. Primul dintre ele, creat sub hashtag-ul #MeetTheFarmers, ii invita pe curiosi sa asculte povestea lui Dirk Giannini, fermier si furnizor de salata verde pentru McDonald’s.
Totul parea sa mearga bine, povestea lui Dirk Giannini avea cateva mii de vizualizari pe YouTube, iar feedback-ul era unul bun. Asta pana intr-o zi de miercuri (18 ianuarie), cand McDonald’s a postat doua tweet-uri folosind hashtag-ul #McDstories, cu alte cuvinte „povesti de la McDonald’s”. Atat i-a trebuit.
Numele ales pentru a-si promova povestile cu fermieri a dat ocazia utilizatorilor de pe Twitter sa impartaseasca din propria lor experienta la McDonald’s. Si nu este vorba despre una favorabila brandului american.
O avalansa de mesaje compromitatoare s-a abatut asupra bietei sale campanii. Utilizatorii vorbeau despre faptul ca mancarea McDonald’s le provoaca greata, ca restaurantele sale ar folosi carne provenind de la animale gestante, ca s-ar fi gasit tot felul de lucruri necomestibile in interiorul produselor. Cineva spunea chiar ca a fost spitalizat dupa ce a mancat la McDonald’s, iar un altul ca a slabit miraculos dupa ce a incetat sa mai manance si sa lucreze intr-unul dintre restaurantele lantului fast-food.
In ciuda dezastrului, campania a mers mai departe, insa s-a renuntat la hashtag-ul #McDstories, preferandu-se in schimb #MeetTheFarmers, care se pare ca s-a bucurat de tweet-uri pozitive.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.