Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facebook Ads, masina de facut bani

Tags: facebook, facebook ads, venituri, castiguri facebook

Cine crede sa social media este sortita pierii, ar trebui sa-si reconsidere opinia. Platformele de socializare nu doar cresc pe zi ce trece, ci fac si bani, foarte multi bani. Iar cel mai bun exemplu in acest sens este Facebook.
Veniturile obtinute din publicitate de catre site-ul lui Mark Zuckerberg au depasit pragul de 1.6 miliarde de dolari in prima jumatate a lui 2011 si vor creste inca si mai mult in urmatoarele sase luni. De asemenea, profitul pentru prima jumatate a anului se ridica la 500 milioane de dolari.
Acest boom al catigurilor se datoreaza in mare parte cresterii continue a numarului de utilizatori. In ultimii patru ani numarul acestora practic a explodat, depasind astazi 800 milioane de persoane. Totodata, caracteristicile utilizatorilor s-au diversificat. Daca initial platforma de socializare se baza mai ales pe tineri, acum populatia existenta pe Facebook este foarte variata ca varsta, zona geografica sau ocupatie. Astfel, publictarii au inceput sa fie tot mai atrasi de zona social media, cautand sa-si ademeasca si aici publicul tinta.
In plus, odata cu aceasta crestere a numarului de utilizatori s-a intensificat si activitatea pe reteaua de socializare. Datele arata ca mai bine de 50% dintre utilizatori se logheaza zilnic, iar mai bine de 2 miliarde de posturi primesc zilnic „like” si comentarii. In aceste conditii, era practic imposibil ca Facebook sa ramana indiferent advertiserilor.
Pe de alta parte, nici Facebook nu a ramas indiferent fata de nevoile de promovare ale companiilor. Pentru asta a inventat Facebook Ads, instrument pe care il adapteaza constant tocmai pentru a veni in intampinarea acestor cerinte si nevoi.
Potrivit companiei, in prima jumatate a lui 2011 veniturile obtinute de pe urma CPM-urilor (costul pe mia de afisari) au crescut cu 60%, iar cele privind CPC-urile (costul per click) cu 30%.  Acest lucru se datoreaza si faptului ca in acest an, Facebook a lansat mai multe aplicatii dedicate publicitarilor precum Sponsored Stories, posibilitatea de a stabili publicul tinta in functie de domiciliul acestuia ori de subiectele pe care le abordeaza. In paralel, a imbunatatit instrumentele de evaluare a succesului reclamelor.
Ca raspuns la toate acestea, companiile si-au creat propriile pagini pe Facebook, au adaugat butonul „Like” pe propriile site-uri si au inceput sa aloce tot mai mult timp si atentie acestui mod de a comunica cu proprii fani.
Privind catre toate aceste nu este de mirare ca Facebook a reusit sa castige in doar o jumatate de an nu mai putin de 1.6 miliarde de dolari. La fel de putin surprinzatoare sunt si asteptarile companiei, care estimeaza ca pana la finele anului veniturile totale din publicitate se vor ridica la 4 miliarde de dolari. Iar acesta pare a fi doar inceputul.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016