Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facebook nu va mai face inca un miliard de dolari, in cele din urma

Tags: facebook, afacere, retea de socializare, castiguri, mark zuckerberg, paypal, consumatori, oameni

Proiectul de afacere care trebuia sa aduca inca un miliard in buzunarul Facebook se clatina: platile s-ar parea ca nu or sa mai fie urmatoarea afacere de succes. Scopul companiei era de a deveni prima companie de trei miliarde de dolari din lume, pentru a justifica IPO-ul care apreciaza compania la peste 100 de miliarde de dolari.
Facebook trebuie insa sa castige mult mai multi bani decat o face momentan. Reteaua de socializare care are peste 700 de utilizatori lunari care genereaza deja un venit anual de patru miliarde de dolari si 2 miliarde conform indicatorului EBIDTA (castiguri inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizare).

Marea idee a lui Mark Zuckerberg a fost urmatoarea: el vrea ca firmele sa gaseasca modalitati prin care sa foloseasca "graficul social" al Facebook pentru a-si creste profiturile. Apoi, de indata ce companiile devin dependente de Facebook, aceasta va impune taxe.
 
Planul functioneaza deja in doua domenii: publicitate si jocuri video. Exista dovezi care indica si ca Facebook a obtinut beneficii de pe urma exploziei Groupon/Living Social.

Unele voci s-au intrebat daca nu cumva urmatoarea industrie care va profita de Facebook si, in schimb, va ajunge sa umfle buzunarul acesteia, nu este industria de comert cu amanuntul.

Cu alte cuvinte, Facebook ar putea profita furnizandu-le comerciantilor alternativa la Amazon, eBay si Google prin intermediul unui sistem plata printr-un singur clic.
Unde mai punem ca Facebook are deja creditele Facebook folosite in aplicatii si jocuri.

Cat de greu poate fi deci sa le transformi intr-o platforma de plata mai ampla? Raspuns: foarte greu. Cel putin asa crede vicepresedintele PayPal, Sam Shrauger.
Intr-un interviu acordat catre Business Insider, Shrauger spune ca au un parteneriat bun cu Facebook. In opinia sa, compania incearca sa reduca coeficientul de agitatie al cumparatorului, creditele Facebook fiind una dintre solutii. Se incearca monitorizarea utilizatorilor in spatiile unde acestia sunt dornici sa interactioneze.

In plus, daca ne uitam la tipurile de lucrurui pe care oamenii le cumpara in retelele de socializare, fie ca vorbim de jocuri sau alte bunuri virtuale, este o incercare grozava de a se adecva nevoilor acestor consumatori, spune Shrauger.

La intrebarea de ce nu intra Facebook in afacerea cu plati, Shrauger a raspuns ca totul se reduce la serviciul clienti. Vorbim deci despre mutarea banilor si ajungem la chestiuni de tipul "Am facut plata?/ S-a efectuat plata?/ Am platit pentru asta, unde e atunci?", lucruri de care trebuie sa se ocupe cineva. Iar o companie web nu are in fisa postului asa ceva.

PayPal are mii de angajati care se ocupa de astfel de probleme, Facebook – nu.
Marea dificultate consta in faptul ca este greu sa se proceseze platile. Orice comerciant poate sa mearga la banca sa-si ia carti de credit si sa le proceseze pe cele ale clientilor, inregistrand sumele in dosare. Dar crearea unei afaceri din plati si administrarea unui intreg ecosistem de plati este cu totul altceva. Este vorba de controlul riscului, sprijinul pentru clienti, acceptul dat comerciantilor, lucruri dificile luate separat iar impreuna aproape imposibil de satisfacut.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016