Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Romanii, in topul europenilor care interactioneaza cu brandurile pe retelele sociale

Tags: social media, romani, interactiune branduri, retele sociale, studiu iab europe

Daca inca priviti cu oarece dezinteres comunicarea social media, studiul Mediascope realizat de IAB Europe ar putea sa va schimbe total opinia. Asta pentru ca romanii se afla pe locul al doilea in privinta interactionarii cu brandurille pe platformele de socializare.
Studiul a relevat faptul ca 75% dintre consumatorii romani si-au exprimat nemultumirile in legatura cu produsele unei companii direct pe canalele sociale detinute de acestea, in timp ce 63% dintre romani si-au postat comentariile si nemultumirile pe paginile sociale personale.
 
De asemenea, se pare ca romanii se implica activ in generarea de reactii in mediul online in jurul companiilor si al brandurilor, prin ratinguri, review-uri, grupuri de sustinere sau boicot. 63% dintre romanii cu varste cuprinse intre 16 si 44 de ani s-au folosit de retelele sociale pentru a-si comunica nemultumirea legata de branduri catre prieteni sau rude. Romania este depasita doar de catre Turcia (72%) in aceasta privinta.
 
Relatia cu brandul in mediul online include si manifestarea vocii critice a consumatorilor direct pe paginile sociale ale companiilor. 75% dintre romani au utilizat retelele sociale pentru a-si adresa plangerile in acest mod. In topul tarilor care si-au exprimat nemultumirile pe paginile sociale detinute de branduri, Romania este devansata de Turcia (78%) si urmata de Finlanda (63%).
 
Conform studiului Mediascope, prezenta online a brandurilor si a companiilor influenteaza vizibil comportamentul consumatorilor europeni: 47% dintre acestia sunt dispusi sa afle mai multe despre produsele care beneficiaza de publicitate in mediul virtual, 46% acceseaza site-urile oficiale ale brandurilor favorite, iar 30% marturisesc ca sunt inclinati sa cumpere produsele unui brand pe care il urmaresc pe retelele de socializare.
 
“Prezenta companiilor pe retelele sociale se dovedeste extrem de importanta atat pentru cresterea reputatiei si a influentei acestora, cat si pentru implicarea directa a publicului in activitatea lor. Brandurile nu mai pot ignora importanta mediului online in ceea ce priveste impactul general pe care il au asupra consumatorilor”, a comentat Ioana Anescu, Director executiv IAB Romania.
 
Internetul ramane predominant un instrument prin care europenii prefera sa tina legatura cu prietenii si rudele. 63% dintre utilizatorii de Internet folosesc mediul online in acest scop. Emailul este cel mai utilizat canal de comunicare online (95%), fiind indeaproape urmat de retelele sociale (90%) si mesageria instant (73%). 49% dintre europeni acceseaza retelele de socializare cu o frecventa zilnica.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016