Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
10 intrebari ca sa identifici corect targetul de clienti
Tags: clienti, targetarea cumparatori, magazin online, heatmap, promotii, produse
Targetarea publicului caruia te adresezi reprezinta un proces continuu. Chiar daca identificarea acestuia la inceput este esentiala, vei vedea ca este vital sa urmaresti permanent sau macar periodic transformarile prin care trece acesta.
Targetarea publicului caruia te adresezi reprezinta un proces continuu. Chiar daca identificarea acestuia la inceput este esentiala, vei vedea ca este vital sa urmaresti permanent sau macar periodic transformarile prin care trece acesta.
De cele mai multe ori, cum este firesc, va fi vorba de schimbari in materie de preferinte, insa atentia sporita la aceste modificari te va face sa identifici noi segmente de clienti, precum si posibilitatea de a te adresa unor noi categorii pe care inainte nu le-ai avut in vedere.
In sens invers, vom studia si comportamentul clientilor atunci cand fac achizitii online si vom adapta ceea ce oferim tinand cont de caracteristicile pe care le identificam la acestia in procesul de cumparare.
In online vom reusi mai greu sa identificam varsta, zona geografica sau alte date in functie de care ne orientam mai usor in mediul real. In ce priveste achizitiile in online, vom avea astfel in vedere urmatoarele intrebari:
1. Care sunt orele de varf pentru comenzi?
Vom observa cum clientii nostri prefera sa plaseze comenzi intr-un anumit interval orar. Aceste ore difera in functie de produsele pe care le vindem si in functie de cumparatorii carora ne adresam. Daca observam ca cele mai multe comenzi sunt plasate seara, avem de-a face cu un target care lucreaza cu program stabil si care isi rezerva din timpul liber pentru a face cumparatori online. Asta poate sa mai insemne, in acelasi timp, ca potentialii cumparatori doresc sa acorde suficienta atentie achizitiei respective. In functie de aceste intervale pe care le identificam, vom avea astfel grija sa cream oferte si promotii si sa fim activi in retelele de social media.
2. Cand se inregistreaza cea mai mare rata de deschidere a newsletterelor?
Presupunand ca newsletterele ajung intr-un interval de timp destul de redus la toti abonatii, vom identifica momentul din zi in care acestia citesc newsletterul si vom vedea si ce succes au articolele in functie de orele la care sunt citite. Daca newsletterele noastre ajung prea devreme sau prea tarziu, deci la ore cand interesul pentru a le deschide este scazut, pot da un randament scazut in ciuda unui continut de calitate.
3. Activitatea pe site: ce diferente exista intre vizitatorii care ajung prima data pe site si cei care revin?
Vom vedea ca punctele de interes pot fi diferite in functie de cei care ne viziteaza prima data site-ul. Cand urmarim un astfel de comportament, vom identifica foarte usor daca elementele pe care le dorim in prim-plan functioneaza. Putem vedea astfel cum o oferta aflata abia in josul paginii ii poate atrage de fiecare data pe cei care au vizitat deja site-ul si cum o sectiune din prima parte a site-ului nu intereseaza pe nimeni.
4. Cum comunica potentialii cumparatori?
Prefera sa distribuie un produs prin intermediul Facebook-ului? Trimit imediat un link cu o oferta promotionala prin Twitter? Comenteaza pe blog? Ce ii atrage si ce ne ajuta pe noi cel mai mult cand vine vorba de folosirea canalelor de social media pentru promovare si pentru a ajunge la clienti?
5. Cum stam cu rata de abandon a cosului de cumparaturi?
Daca pasii pana la achizitia finala sunt prea multi si prea incalciti sau daca cerem clientului informatii pe care acesta nu doreste sa le furnizeze de la o prima achizitie, rata de abandon a cosului de cumparaturi s-ar putea sa fie una destul de crescuta. Este bine sa avem implementata o procedura cat mai rapida si simpla si sa ne asiguram ca, in functie de targetul nostru, punem la dispozitie mijloacele de plata dorite de cei mai multi dintre acestia.
6. Avem elemente pe site care nu aduc trafic?
Un site e ca o gradina din care va trebui sa smulgem uneori buruienile care vor acoperi exact elementele productive de pe paginile noastre. Vom identifica, asadar, care sunt paginile care nu atrag pe nimeni si care au o rata de bounce care depaseste 50%.
7. Care sunt produsele care atrag cel mai mult?
Chiar daca aceasta intrebare ne ofera informatii si despre directionarea productiei, vom afla multe despre clientii nostri in functie de preferintele majore ale acestora.
8. Ce oferte ii atrag cel mai mult pe site?
Functioneaza cel mai bine ofertele care anunta reduceri de pret? Au mai mult succes promotiile care ofera un produs in plus? Clientii tai fac cele mai multe comenzi atunci cand transportul e gratuit? In functie de toate aceste detalii, vei reusi sa identifici mai bine profilul cumparatorului tau si vei putea sa iti gestionezi cu mai multa eficienta eforturile de marketing.
9. Ce element din magazinul tau online atrage cel mai mult?
Fie ca vorbim de o anumita categorie de produse, fie ca vorbim de sectiunea de concurs sau altceva, vor exista intotdeauna anumite elemente care vor functiona cel mai bine in functie de zona in care sunt amplasate. Putem aplica site-ului nostru un heatmap pentru a vedea cat de bine functioneaza site-ul in formula in care se regaseste acum.
10. De unde ne vin clientii?
In functie de modurile in care acestia afla despre site-ul nostru, vom identifica mai usor categoriile de clienti care sunt interesati de produsele noastre si ne vom adresa publicului corespunzator. Daca reclamele outdoor ne aduc cei mai multi clienti, inseamna ca vom investi mai mult in promovarea de acest tip, reducand in schimb bugetul aferent unor zone care nu au adus rezultate satisfacatoare.
Incheiem reluand recomandarea initiala de a urmari periodic modul in care se comporta clientii nostri pe site si in cadrul platformelor de social media. Dincolo de informatiile pe care aceste actiuni ni le furnizeaza pentru a crea produse noi, comportamentul clientilor si identificarea corecta a targetului sunt elemente esentiale care mentin o afacere pe drumul cel bun.
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.