Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

12 predictii de marketing pentru 2012

Tags: marketing, predictii, 2012, viitor marketing, publicitate

In 2011, publicitatea pe Facebook si Twitter a capatat amploare, Google s-a alaturat trendului social media cu Google+, Microsoft a achizitionat Skype, activitatea social media a devenit o componenta importanta a cautarilor pe motoarele specifice. Acesta este deja trecutul. Ce ne rezerva insa viitorul?
Optify, un important furnizor de servicii si software in domeniul marketingului online,  prezinta cateva predictii pentru anul care urmeaza.
1. Utilizarea platformelor Marketing automation 2.0
Aceste platforme software permit automatizarea unor activitati de marketing repetitive si sunt menite sa usureze munca departamentelor de marketing si sa reduca erorile umane.
Daca in 2011 utilizarea acestora a fost destul de timida, anul viitor importanta lor va creste.   
2. Clientii si angajatii vor deveni parte din echipele de marketing ale companiilor
In 2010, companiile au inceput sa acorde mai multa atentie dorintelor si nevoilor clientilor, devenind interesati de ceea ce cred si spun acestia despre produsele lor. In 2011, si-au concentrat atentia si resursele asupra raspunsurilor pe care sa le ofere la comentariile si sugestiile primite online. In 2012 insa, vor trebui sa mearga mai departe, creand si partajand informatii utile cu ajutorul angajatilor proprii si a consumatorilor cu putere de convingere, asa-numitii evanghelisti. Astfel, companiile isi vor defini mai bine brandul, produsele si serviciile pe care le ofera.
3. Utilizarea SoPo (personalizare sociala) va creste
Data fiind cresterea constanta a utilizarii social media si a impactului acesteia, recomandarile in retea vor capata inca si mai multa importanta. Recomandarile facute pe Facebook si comertul online vor depinde in buna masura de preferintele prietenilor, iar acesta este un aspect pe care companiile nu trebuie sa il lase la voia intamplarii.
4. Clasicul „Like” se va intersecta cu multimedia
Utilizarea butonului „like” pentru a marca aprecierea unui continut online nu se va limita doar la texte, ci va influenta si continutul video. Cei care furnizeaza astfel de continut se vor orienta in piata in functie de aprecierile pe care le primesc de la internauti. Astfel, ei vor putea anticipa ce asteptari au acestia si le vor oferi exact ceea ce isi doresc.
De aceea, nu este exclus ca marile companii social media, precum Facebook, in colaborare cu furnizori de servicii TV, sa puna bazele „televiziunii sociale”.   
5. Marketingul mobil va deveni tot mai atractiv
Pe masura ce utilizarea dispozitivelor mobile va creste, vor creste si activitatile de marketing de acest gen. Construirea loialitatii consumatorilor se va realiza tot mai mult cu ajutorul dispozitivelor mobile, mai ales in ceea ce priveste cumparaturile, calatoriile si serviciile de alimentatie.
Chiar incepand din acest an se va observa ca majoritatea cumparaturilor de ultim moment, ocazionate de sarbatorile de iarna, vor fi realizate cu ajutorul telefoanelor mobile inteligente. Se preconizeaza ca pana in 2015, 50% dintre aceste cumparaturi se vor efectua prin astfel de gadgeturi.      
6. Oferetele de discounturi vor deveni tot mai atractive
Date fiind dificultatile economice mondiale si scaderea veniturilor populatiei, ofertele gen Groupon se vor inmulti, iar companiile care se bazeaza pe discounturi se vor dezvolta inca si mai mult in 2012.
Jucatorii de pe piata care se vor folosi in mod inteligent de potentialul marketingului pe mobil si vor crea oferte localizate, vor fi marii castigatori in anul ce urmeaza.
7. Publicitatea social media va deveni o parte importanta a mixului de marketing
La sfarsitul lui 2010, Twitter avea 150 de clienti care plateau pentru serviciul de publicitate oferit de companie. In trimestrul doi al acestui an, baza de clienti a Twitter avea deja 600 de utilizatori. De asemenea, in 2011 veniturile obtinute din publicitate de catre Facebook au crescut cu 104% in trimestrul doi fata de prima parte a anului.
Dar chiar si asa, potentialul publicitar al platformelor de socializare este inca foarte departe de a fi atins.
In 2012, companiile, fie ele mari sau mici, vor include in bugetele lor sume consitente pentru publicitatea social media, cumparandu-si practic accesul la o baza cu milioane de potentiali clienti.
8. Retele de socializare vor deveni o sursa importanta de crestere a traficului si vizibilitatii unui brand in mediul online
In 2011, tot mai multe companii au inceput sa utilizeze social media pentru a-si creste traficul si vizibilitatea online, iar anul care urmeaza numarul acestora va creste inca si mai mult. Astfel, utilizarea social media nu va mai fi o optiune, ci o practica esentiala.
9. Dominatia Google va continua sa fie un aspect important
Ca urmare a tendintei dominatoare, Google va fi in continuare in centrul atentiei, fiind urmarita indeaproape pentru a preveni orice actiuni anticoncurentiale.  
10. Social media ROI va fi in centrul atentiei companiilor
Pe masura ce companiile devin tot mai familiare cu social media, vor dori sa vada si rezultatele utilizarii acestei noi metode de marketing. Ca atare, asteparile lor in materie de instrumente care sa le ofere date concrete si complexe privind eficienta utilizarii social media vor creste.   
11. Echipele virtuale vor fi din ce in ce mai comune
Tehnologia pune deja la dispozitie instrumente tot mai performante si rafinate de comunicare. Videoconferintele, partajarea de documente, proiectele online vor fi utilizate din ce in ce mai des si tot mai eficient. Toate aceste lucruri vor permite coordonarea unor proiecte de la distanta, creand o forma de  management mult mai flexibil.
12. Facebook si Amazon vor duce comertul online pe noi culmi
Este indubitabil faptul ca Amazon si Facebook sunt liderii pe piata de comert online si respectiv in zona social media. Si nu este exclus ca cei doi sa se foloseasca de atuurile fiecaruia pentru a crea o experienta inedita utilizatorilor lor: comertul social.
[Via Marketingprofs.com]  
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016