Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Atentie! A aparut noua generatie de consumatori: Evanghelistii
Tags: influentatori, evanghelisti, marketing, consumatori, influenta consumatori, decizie de cumparare, studiu initiative
Americanii le zic „evangelists”, tocmai pentru puterea lor de a convinge si influenta opiniile si deciziile altora. Termenul isi pastreaza asadar nuanta biblica, insa este utilizat in zona de marketing. La noi, se numesc mai degraba „influentatori” si abia ce au inceput sa rasara.
Americanii le zic „evangelists”, tocmai pentru puterea lor de a convinge si influenta opiniile si deciziile altora. Termenul isi pastreaza asadar nuanta biblica, insa este utilizat in zona de marketing. La noi, se numesc mai degraba „influentatori” si abia ce au inceput sa rasara.
Pe fondul dezvoltarii explozive a tehnologiei, granitele dintre televiziune, social media si mobile incep sa se estompeze. In acest context, au aparut „influentatorii de top”, definiti ca acel grup de consumatori cu o influenta mare asupra altora in procesul de alegere si cumparare a brandurilor. Transmiterea mesajului potrivit catre acesti consumatori va avea asadar un impact mult mai mare
Studiul evidentiaza faptul ca primii 10% dintre influetatori au un impact semnificativ mai mare asupra celorlati consumatori, 72% dintre ei acceseaza continut cel putin o data pe zi prin intermediul printului, computerului si al mobile-ului. De asemenea, studiul arata ca in cazul a 99% dintre influentatorii din Top 10 prietenii lor le cer opinia inainte de a face o achizitie importanta, comparativ cu doar 13% dintre cei clasati pe ultimele locuri in top. Aproape 50% dintre influentatori ajung sa recomande produse sau servicii in mediul online cel putin o data pe zi.
"Suntem pusi fata in fata cu o noua schimbare in comportamentul consumatorului, o schimbare profunda, care atrage dupa sine si o schimbare a strategiilor de marketing. Astazi definirea consumatorului nu se mai face numai dupa profilul socio-demografic, ci si dupa capacitatea acestuia de a influenta procesul de cumparare al celorlalti consumatori", crede Andreea Dinescu (Client Service Director Initiative).
56% dintre respondenti considera ca spoturile TV contribuie cel mai mult la cresterea notorietatii unui brand, iar 46% dintre ei cred ca acestea contribuie la cresterea interesului pentru brand. De asemenea, jumatate dintre cei care au participat la studiu au spus ca social media ii ajuta sa impartaseasca informatii importante despre un brand cu cei din jur.
Portretul influentatorului:
- consumator infocat de media;
- dispune de social skills si social predisposition;
- foloseste intens dispozitivele mobile (smartphone, tablete etc.);
- este activ in grupurile de discutii;
- socializeaza usor si intens cu diferiti oameni online si offline;
- se documenteaza (in special online) inainte de a face o achizitie, apoi transmite recomandari in grupurile de prieteni;
- este perceput in grupurile de prieteni ca formator de opinie.
Studiul „The Age of Social Influence” a fost realizat online pe un esantion de 8.000 de persoane cu varste cuprinse intre 16 si 54 ani din Argentina, Australia, China, Germania, Olanda, SUA si Marea Britanie.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.