Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Barbatii care cumpara online sunt de pe Marte, femeile care cumpara online - de pe Venus
Tags: marketing, cumparaturi online, barbati vs femei, comportament de cumparare online, social media, pret
Femeile si barbatii fac shopping diferit? "Bineinteles", poate raspunde oricine a urmarit un cuplu intr-un magazin de haine la mall. In mod normal, cand vine vorba de magazinele fizice, barbatilor le place sa intre, sa gaseasca ceea ce cauta si sa iasa cat mai repede afara. Nu fac comparatii si sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a grabi procesul de achizitie.
Femeile si barbatii fac shopping diferit? "Bineinteles", poate raspunde oricine a urmarit un cuplu intr-un magazin de haine la mall. In mod normal, cand vine vorba de magazinele fizice, barbatilor le place sa intre, sa gaseasca ceea ce cauta si sa iasa cat mai repede afara. Nu fac comparatii si sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a grabi procesul de achizitie.
Dar se mentin oare diferentele intre sexe si in cazul ecommerce? Daca da, cum poti croi o strategie de marketing pentru a atrage si femeile, si barbatii? Un sondaj recent Shopzilla a tras urmatoarele concluzii:
Comportamentul de cumparare online al barbatilor si femeilor
In general, comportamentul barbatilor si al femeilor cand vine vorba de eCommerce este similar. Vasta majoritate a cumparaturilor (87% dintre barbati si 82% dintre femei) a fost facuta pe desktop. Urmeaza iPad (13% dintre femei si 10% dintre barbati). Toate celelalte dispozitive sunt mult in urma.
Mare parte din comenzi sunt facute de acasa (84% dintre femei si 81% dintre barbati), ceea ce inseamna ca oamenii nu stau la serviciu sa faca comenzi online. Numai 15% dintre barbati si 13% dintre femei fac cumparaturi la birou.
Desi se spune ca lumea merge in magazine, vede ce ii place si apoi cumpara mai ieftin online, 79% dintre femeie si 76% dintre barbati au cumparat produse online fara a le cauta in magazin.
Pretul conteaza atat pentru femei, cat si pentru barbati: 77% dintre femei si 74% dintre barbati spun ca pretul le influenteaza cumparaturile. Ambele sexe sunt interesate si de livrarea gratuita, 60% spunand ca aleg retailerii ca fac aceasta oferta.
Totusi, femeile sunt mai predispuse sa urmareasca reduceirle. Doar 57% dintre barbati, comparat cu 71% dintre femei, spun ca articolul cumparat ultima data online era la reduceri.
Barbati vs femei: Care este diferenta dintre sexe online
Desi metodele de marketing, cum ar fi publicitatea tiparita, social media, word-of-mouth si blogurile, functioneaza la fel de bine (sau de rau) si in cazul barbatilor, si al femeilor, exista cateva zone unde acestia se despart:
- femeile sunt mai predispuse sa fie atente la marketing email. Paisprezece procente dintre femei, comparat cu 8 procente dintre barbati, spun ca au vazut cea mai recenta achizitie intr-un email al magazinului.
- barbatii sunt mai predispusi sa gaseasca un produs cand navigheaza aiurea pe net. 30% dintre barbati, versus 26% dintre femei, si-au depistat astfel produsul dorit.
Ce-nseamna asta pentru tine, omul de marketing?
Daca targetezi barbati:
- gandeste-te la publicitatea platita pe cautare, pentru ca produsul tau sa apara cand barbatii citesc despre produse similare. Imbunatateste-ti SEO-ul, pentru ca produsele si site-ul tau sa apara cand sunt cautate;
- daca ai un magazin fizic: asigura-te ca angajatii sunt pregatiti si stiu ce au la vanzare, pentru a scurta timpul cumparatorului. Ofera si posibilitatea de a comanda din magazinul fizic din magazinul online.
Daca targetezi femei:
- emailurile aduc rezultate. Pentru ca femeile cumpara online de acasa, nu trimite emailuri in timpul orelor de lucru, ci dupa 3 AM, pentru a le starni interesul cand le scade energia, si in timpul cinei, cand se relaxeaza;
- ofera cupoane, vouchere, reduceri.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.