Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Provocare lingvistica rasplatita cu pizza
Tags: pizza, limba spaniola, pizza patron, campanie, pizza por favor
In marketing, nu poti sti CUM sa te adresezi, fara a sti CUI te adresezi. De aceea, succesul oricarei campanii este strans legat de identificarea publicului tinta. De la acest lucru a plecat si un lant de restaurante din SUA care a lansat o promotie ceva mai neobisnuita.
In marketing, nu poti sti CUM sa te adresezi, fara a sti CUI te adresezi. De aceea, succesul oricarei campanii este strans legat de identificarea publicului tinta. De la acest lucru a plecat si un lant de restaurante din SUA care a lansat o promotie ceva mai neobisnuita.
Astfel, orice consumator care face comanda in limba spaniola va primi gratuit cel mai bine vandut produs al companiei, respectiv o pizza pepperoni. Oferta este insa limitata la o singura pizza per client si este valabila doar in intervalul orar 17.00 – 20.00.
„Pizza por favor” este prima dintr-o serie de trei campanii programate pentru anul 2012 si care sunt menite sa marcheze specificul spaniol al brandului si sa cinsteasca impactul pozitiv pe care comunitatile de imigranti le au asupra Americii.
„Campaniile care ofera produse gratuite exista de foarte multa vreme, insa nu am auzit niciodata de vreuna care sa recompenseze clientii pentru ca vorbesc o anumita limba. Pentru noi, campania Pizza por favor este o oportunitate de a intari inca si mai mult relatia pe care o avem cu publicul nostru tinta”, spun reprezentantii companiei.
Campania a mers chiar mai departe pentru a fi pe placul consumatorilor, oferta fiind valabila indiferent de corectitudinea pronuntiei. Astfel, este acceptata pronuntia gresita a cuvantului „pizza” cu „c” in loc de „z”, respectiv „peek-za”. Acest lucru este mentionat inclusiv pe pliantele si materialele de promovare a campaniei.
„Aproape jumatate dintre salariatii nostri pronunta „peek-za” in loc de „pizza”, asa ca am facut cateva investigatii si am descoperit ca multi dintre clientii hispanici pronunta exact la fel. Ni s-a parut amuzant sa incorporam aceasta componenta culturala in cadrul campaniei noastre”, adauga reprezentantii companiei.
Lantul de restaurante Pizza Patron a devenit faimos in 2007 cand a avut o alta campanie buclucasa, numita „Pizza por pesos” in cadrul careia clientii erau indemnati sa plateasca consumatia in moneda mexicana (pesos).
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.