Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Sa cumpere sau nu? Ce gandeste clientul inainte de achizitie
Tags: decizie de cumparare, achizitie produs client, nevoi client, evaluare produs
Sa ne imaginam urmatoarea situatie: Matei decide sa cumpere un nou laptop si merge la un magazin aflat aproape de el. Managerul magazinului ii arata cele mai noi modele si, dupa cateva minute de gandire, Matei alege un model si il cumpara.
Sa ne imaginam urmatoarea situatie: Matei decide sa cumpere un nou laptop si merge la un magazin aflat aproape de el. Managerul magazinului ii arata cele mai noi modele si, dupa cateva minute de gandire, Matei alege un model si il cumpara.
- vechiul sau latop nu mai functiona cum trebuie;
- voia un laptop nou ca sa-si verifice e-mailurile personala de acasa;
- voia un laptop nou pe care sa-l daruiasca sotiei;
- avea nevoie de un laptop nou ca sa-si inceapa propria afacere.
In procesul de achizitionare, clientul parcurge mai multe etape:
1. Necesitate
2. Informarea
3. Evaluarea alternativelor
4. Achizitia produsului
5. Evaluarea produsului achizitionat
Cea de-a doua etapa se regaseste, de regula, in situatiile in care se doreste achizitionarea unor produse mai scumpe si nu a unor produse de consum imediat. Aceste informatii pot fi colectate din surse proprii, din reclame, din surse publice sau din experienta personala prin utilizarea anterioara a unui produs similar. Astfel de informatii ne ajuta sa simplicam procesul de decizie si sa raspundem eficient nevoilor clientului.
Analizand ofertele existente pe piata, clientul compara produsul pe care i-l ofera afacerea noastra. Este bine sa tinem cont de faptul ca astazi aceasta comparatie se poate face in doar cateva minute prin intermediul Internetului. Daca avem un magazin online, trebuie deci sa avem grija sa furnizam nu doar informatii complete, ci si date prezentate intr-o maniera care sa il convinga pe client ca alegerea produsului nostru va fi cea mai buna decizie.
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.