Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Google Search a lansat un update major, care vizeaza retrogradarea continutului SEO de valoare redusa

Tags: google search, google search console, google recommendations, seo

Google Search a prezentat actualizarea principala din august 2024, avand ca scop imbunatatirea continua a calitatii rezultatelor cautarilor prin evidentierea continutului pe care utilizatorii il considera cu adevarat util. Noua schimbare a algoritmului urmareste sa promoveze continutul de inalta calitate si sa retrogradeze materialele axate exclusiv pe SEO cu valoare scazuta.
🔍Aceasta actualizare ia in considerare feedbackul primit de la unii creatori in ultimele luni. Google isi propune sa conecteze oamenii cu o gama larga de site-uri de inalta calitate, inclusiv site-uri mici sau independente care creeaza continut util si original, atunci cand este relevant pentru cautarile utilizatorilor. Aceasta zona va continua sa fie imbunatatita in actualizarile viitoare.

✅De asemenea, actualizarea curenta urmareste sa reflecte mai bine imbunatatirile pe care site-urile le-ar fi putut face, astfel incat sa poata continua sa afiseze cele mai bune rezultate de pe internet.
 
Google a actualizat si pagina de asistenta despre actualizarile principale, care include indrumari detaliate pentru cei care ar putea observa schimbari dupa un astfel de update.
 

Actualizarile principale ale Google Search 
 

🛠️De cateva ori pe an, Google face schimbari semnificative si ample in algoritmii si sistemele de cautare. Acestea sunt denumite actualizari principale, iar Google Search ofera notificari si informatii atunci cand au loc.
 
Desi majoritatea site-urilor nu ar trebui sa isi faca griji cu privire la actualizarile principale, uneori fiind insesizabile, pot aparea schimbari in trafic care pot fi corelate cu o actualizare principala. De aceea, Google explica cum functioneaza actualizarile principale si ce poti face pentru a evalua si chiar imbunatati continutul de pe site-ul tau.
 

Cum functioneaza actualizarile principale

🖇️Actualizarile principale sunt concepute pentru ca Google sa se asigure ca, per total, isi respecta misiunea de a oferi rezultate utile si de incredere pentru utilizatori. Aceste schimbari sunt ample si nu vizeaza site-uri sau pagini web specifice. Pe masura ce continutul de pe internet se schimba, se evalueaza si actualizeaza sistemele pentru a tine pasul, per ansamblu.
 

Verifica daca scade traficul in Search Console

Daca observi o scadere de pozitie si banuiesti ca aceasta ar putea fi corelata cu momentul lansarii unei actualizari principale, foloseste Search Console pentru a determina daca trebuie sa faci vreo schimbare.
 
🔗Confirma ca actualizarea principala s-a finalizat. Verifica Google Search Status Dashboard si noteaza datele de inceput si de sfarsit ale actualizarii principale.
 
Compara datele corecte: Google recomanda sa astepti cel putin o saptamana intreaga dupa ce o actualizare principala se finalizeaza inainte de a-ti analiza site-ul in Search Console. Dupa o saptamana, incearca sa compari saptamana curenta cu saptamana dinaintea inceperii actualizarii principale; in acest fel vei putea sa identifici mai bine ce anume s-a schimbat.
 

Revizuieste paginile si interogarile de top

Evalueaza cum se clasau acestea inainte si dupa actualizarea principala: este scaderea mica sau mare?
  • Scadere mica in pozitie (de la pozitia 2 la 4): Nu este nevoie sa iei masuri drastice. De fapt, Google recomanda sa eviti modificarile continutului care deja functioneaza bine.
  • Scadere mare in pozitie (de la pozitia 4 la 29): Fa o evaluare mai profunda.
 
Analizeaza diferite tipuri de cautari separat: Acest lucru te poate ajuta sa intelegi daca scaderea pe care ai observat-o a avut loc in cautarea pe web, Google Images, modul Video sau pe pagina de Stiri.
 
📉Evaluarea unei scaderi mari in pozitie. Daca observi o scadere mare si sustinuta de pozitie pentru site-ul tau in ansamblu, parcurge autoevaluarea pentru a verifica daca site-ul tau (nu doar pagini individuale) ofera continut care este util, de incredere si destinat oamenilor.
  • Priveste cu atentie site-ul tau in ansamblu si incearca sa fii obiectiv. 
  • Evalueaza paginile care au fost cele mai afectate. 
 

Lucruri de retinut atunci cand faci schimbari

🚩Evita sa faci modificari „de urgenta”, cum ar fi eliminarea unui element de pe pagina pentru ca ai auzit ca este daunator pentru SEO. In schimb, concentreaza-te pe a face schimbari care au sens pentru utilizatorii tai si care sunt sustenabile pe termen lung.
 
Gandeste-te cum poti imbunatati continutul in mod semnificativ. Spre exemplu, rescrierea sau restructurarea continutului poate face ca acesta sa fie mai usor de citit si parcurs de catre publicul tau.
 
Stergerea continutului este o solutie de ultima instanta si trebuie luata in considerare doar daca crezi ca acel continut nu poate fi salvat. Daca te gandesti sa stergi sectiuni intregi ale site-ului tau, acesta este probabil un semn ca acele sectiuni au fost create pentru motoarele de cautare si nu pentru oameni. Daca acesta este cazul site-ului tau, atunci eliminarea continutului nefolositor poate ajuta la o mai buna performanta a continutului valoros de pe site.
 

Cat dureaza pana se observa un efect in rezultatele cautarilor

Daca ai facut imbunatatiri, poate dura ceva timp pana cand acestea sa aiba efect in rezultatele de cautare: de la cateva zile pana la cateva luni, pana cand sistemele Google confirma ca site-ul produce continut util, de incredere si destinat oamenilor pe termen lung. Daca au trecut cateva luni si inca nu ai vazut niciun efect, aceasta ar putea insemna ca trebuie sa astepti pana la urmatoarea actualizare principala.
 
Tine cont ca nu exista nicio garantie ca schimbarile pe care le faci pe site-ul tau vor avea un impact vizibil in rezultatele de cautare si ca pozitiile in rezultatele Google Search nu sunt statice sau fixe. Rezultatele cautarii Google sunt dinamice prin natura lor, deoarece asteptarile utilizatorilor se schimba constant. Aceste schimbari constante pot provoca atat cresteri, cat si scaderi in traficul organic.
 
Aceasta actualizare principala, lansata pe 15 august 2024, care vizeaza avansarea continutului de calitate si retrogradarea continutului SEO de valoare redusa doar pentru a obtine rezultate bune la cautare, va contribui la promovarea continutului site-urilor de calitate in rezultatele cautarilor Google. Lansarea completa este asteptata sa dureze pana la o luna pentru a se finaliza.
 

Incident in curs, care afecteaza clasamentul

✅UPDATE: Problema cu clasamentul a fost rezolvata pe 20 august a.c., fara a fi comunicate informatii suplimentare.

❗Google a anuntat ca exista o problema in desfasurare cu clasamentul in Google Search, care afecteaza un numar mare de rezultate ale cautarii. A fost identificata cauza principala, iar problema pare sa nu aiba legatura cu lansarea actualizarii principale in curs. 
 
Sursa foto: pexels.com
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016