Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
A sti sau a nu sti totul despre originea produselor: Ce isi doresc consumatorii
Tags: origine produse, studiu beuc, etichetare produse, provenienta produse, reglementari etichetare
Pe langa pret, brand ori designul de ambalaj, un alt criteriu de alegere a produselor alimentare este provenienta acestora, arata datele unui studiu privind etichetarea produselor realizat de Organizatia Europeana a Consumatorilor (BEUC).
Pe langa pret, brand ori designul de ambalaj, un alt criteriu de alegere a produselor alimentare este provenienta acestora, arata datele unui studiu privind etichetarea produselor realizat de Organizatia Europeana a Consumatorilor (BEUC).
Studiul vine sa confirme astfel datele prezentate de Eurobarometrul realizat de Comisia Europeana, potrivit carora 70% dintre consumatori considera importanta originea produselor alimentare in alegerea lor.
“In 2013, Uniunea Europeana va decide asupra regulilor cruciale in etichetarea originii produselor. Studiul nostru arata in mod clar ca aceasta informatie cantareste foarte mult atunci cand consumatorii cumpara alimente. Etichetarea originii pe intelesul tuturor si usor de gasit va trebui sa fie criteriul esential urmarit de legiuitor”, spune Monique Goyens (Director General al BEUC).
De asemenea, 6 din 10 respondenti doresc sa cunoasca atat tara unde alimentele au fost procesate, cat si tara de origine a produselor primare (ingredientele) , tara unde au fost crescute sau cultivate.
„Producatorii depun mari eforturi pentru a face consumatorii sa creada ca alimentele produse de ei au un caracter special conferit de regiunea de provenienta. Branza feta germana promovata cu fonturi grecesti, sosul de rosii chinezesc avand pe eticheta steagul Italian sunt trucuri ieftine de marketing menite sa induca in eroare. Aceste practici necinstite sunt inacceptabile si ar trebui oprite. Actualele reguli privind etichetarea originii alimentelor sunt inadecvate. Toate produsele neprocesate, carnea, laptele, alimentele cu un singur ingredient alimentar ar trebui obligatoriu sa contina indicatia tarii de provenienta. A indica doar daca alimentele sunt de provenienta EU sau non - EU, nu este o optiune acceptabila pentru consumatori”, a mai adaugat oficialul BEUC.
Studiul BEUC s-a desfasurat in Suedia, Franta, Polonia si Austria si a avut ca scop obtinerea unor informatii privind parerea consumatorilor asupra etichetarii tarii de origine a produselor alimentare.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 2 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.