Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum analizeaza creierul uman reclamele inselatoare
Tags: reclame, reclame inselatoare, studiu, creier, analiza reclame
Suntem asaltati in fiecare zi de sute de mesaje, imagini si sloganuri care incearca sa ne vanda ceva. Majoritatea insa le ignoram, in vreme ce cateva dintre ele reusesc sa ne capteze atentia. Cele care trec insa de primul filtru, mai au inca unul: pe cel al ratiunii, care va decide in ce masura reclamele respective sunt inselatoare ori ba.
Suntem asaltati in fiecare zi de sute de mesaje, imagini si sloganuri care incearca sa ne vanda ceva. Majoritatea insa le ignoram, in vreme ce cateva dintre ele reusesc sa ne capteze atentia. Cele care trec insa de primul filtru, mai au inca unul: pe cel al ratiunii, care va decide in ce masura reclamele respective sunt inselatoare ori ba.
Cercetatorii le-au aratat participantilor la studiu cateva reclame print la produse de interes pentru fiecare dintre ei. Aceste reclame au fost impartine in 3 categorii: „credibile”, „moderat inselatoare” si „extrem de inselatoare”.
Asa au realizat ca analiza reclamelor pe care o efectueaza indivizii este un proces cu doua etape. In prima faza, atentia se concentreaza asupra reclamei si cu cat aceasta este mai inselatoare, cu atat indivizii sunt mai atrasi de ea. In cea de-a doua faza, creierul activeaza resursele rationale, incercand sa determine in ce masura reclama respectiva este adevarata ori ba.
Interesant este faptul ca reclamele care se bucura de cea mai mare atentie din partea privitorilor sunt cele moderat inselatoare. Asta pentru ca analizarea lor cere mai mult timp, in vreme ce reclamele foarte inselatoare sunt scanate rapid, catalogate ca atare si date uitarii.
Cercetatorii au ajuns la aceasta concluzie dupa ce au studiat activitatea creierului cu ajutorului imaginilor RMN. Astfel, s-a constatat ca in faza rationala, creierul a fost cel mai activ in urma expunerii la reclamele moderat inselatoare. Dar ar putea oare lucrul acesta sa insemne ca oamenii sunt mai receptivi in fata publicitatii care le ridica cateva semne de intrebare?
Cercetatorii spun ca nu. Cea de-a doua faza a procesului de examinare este o etapa foarte importanta care le permite consumatorilor sa discearna si sa decida, reclamele inselatoare fiind pana la urma catalogate ca ceea ce sunt.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.