Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sunt reprezentate genurile in reclame
Tags: diferente gen, studiu, reclame, femei, brabati
Diferentele dintre genuri exista nu doar in viata reala, ci si pe ecran, acolo unde stereotipurile sunt parca mai evidente. Si totul porneste de la chiar rolurile pe care le joaca femeile si barbatii in reclame.
Diferentele dintre genuri exista nu doar in viata reala, ci si pe ecran, acolo unde stereotipurile sunt parca mai evidente. Si totul porneste de la chiar rolurile pe care le joaca femeile si barbatii in reclame.
Potrivit unui studiu realizat de TBWA Bucuresti, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) si ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei actiunile personajelor din reclame sunt foarte diferite in functie de gen.
Astfel, cele mai multe actiuni ale femeilor sunt domestice, ele fiind repreprezentate in postura partenerului care il ajuta pe celalalt sau familia in general sa se simta mai bine. O alta actiune cu care sunt asociate femeile este legata de ingrijirea corporala. Barbatii apar mai degraba in postura de personaje care asteapta sa fie ingrijiti, dar si in situatii de joc sau activitati de timp liber.
De cele mai multe ori, femeile sunt prezente in reclame in calitatea de partenera (iubita, sotie) si de mama si in foarte mica masura in calitate de femeie de cariera. Astfel, se contureaza practic o diferenta la nivel de status profesional promovat (39 cazurile analizate fac referire la barbati si 24 cazuri la femei).
De asemenea, analiza a reliefat ca aproximativ 60% dintre produsele si serviciile prezentate in calupurile de publicitate sunt promovate de barbati. Au fost identificate 80 de cazuri in care vocea din off era a unui expert, in vreme ce doar un sfert din vocile expertilor apartin unei femei.
Voice-over-ul este practic vocea din spatele reclamelor, acea persoana care, la nivel de naratiune, descrie procesele, calitatile si proprietatile produsului sau serviciului promovat, incurajeaza consumul si comunica sloganul.
In ceea ce priveste modul de prezenatre al copiilor in reclame problema diferentei de gen este total diferita. Cel mai adesea, acestia apar in spoturi ce promoveaza produse alimentare sau de curatenie, raportul intre genuri fiind echilibrat (50% -50%) . De asemenea, a fost identificata tendinta de a prezenta familii in formula cu doi copii (baiat si fata) in medii domestice si familiale.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.