Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dacia, cel mai mediatizat brand auto din Romania
Tags: dacia, mediatizare brand, prezenta online, presa, branduri auto
N-o fi el cel mai bine cotat pe piata ori cel mai bine vandut, insa, la el acasa, brandul Dacia este cel mai mediatizat. Dintre toate marcile auto prezente pe piata romaneasca, Dacia este cap de lista in ceea ce priveste prezenta in media locala, fie ea scrisa ori online.
N-o fi el cel mai bine cotat pe piata ori cel mai bine vandut, insa, la el acasa, brandul Dacia este cel mai mediatizat. Dintre toate marcile auto prezente pe piata romaneasca, Dacia este cap de lista in ceea ce priveste prezenta in media locala, fie ea scrisa ori online.
Desi suntem obisnuiti sa credem despre televiziuni ca au un impact semnificativ, datele studiului arata ca acestea ocupa ultimul loc in topul mediilor care au facut referire in stiri sau emisiuni la piata brandurilor auto, cu 3.462 de referiri.
Un numar de 1.922 din referiri au fost inregistrate pe canalele de stiri, reprezentand 55% din totalul monitorizat pe TV. Cele mai mediatizate branduri in TV au fost: Dacia (634 referiri), Ford (359 referiri), Renault (272) si Mercedes (192).
In presa scrisa, cele mai multe referiri le-au avut brandurile Ford (986 referiri), Renault (968) si Dacia (926), dintr-un total de aproximativ 12.500. In ceea ce priveste tipul publicatiilor, cele de specialitate au generat 47.5% din aparitiile in produsele presei scrise.
De remarcat este si favorabilitatea brandurilor. Astfel, s-a constatat ca primele 10 branduri cu cele mai multe referiri au inregistrat o pondere semnificativ favorabila in totalul mentiunilor - peste 65%.
Dacia in schimb, inregistreaza cea mai mare pondere a referirilor nefavorabile – 15%. Nivelul ridicat al acestui indicator poate fi explicat de volumul mare de aparitii in diverse contexte care atrage dupa sine si un numar mai mare de critici, dar si de corelatia brand romanesc versus strain.
Mult mai bogat in aparitii, mediul online ocupa primul loc in topul canalelor de comunicare in care brandurile auto au fost subiect al articolelor de pe site-uri sau din mesajele de pe Twitter.
Site-urile inregistreaza ponderea cea mai mare in totalul referirilor inregistrate, cu un numar de circa 111.000, urmate de mesajele pe Twitter cu 31.000 de referinte si bloguri cu 8.500.
Cele mai multe referiri au fost generate de agregatoarele de stiri, site-urile specializate reprezentand doar 7% din totalul volumului de aparitii ale brandurilor auto in online.
Dacia, BMW si Ford sunt brandurile care au avut cele mai multe aparitii in zona de online cu 16.700, 15.900 si respectiv11.100 de aparitii.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
Articole similare
Ultimele articole
Mai multe articole despre dacia
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.