Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Iti cunosti clientul ideal? 3 metode sigure ca sa-ti identifici nisa

Tags: lista clienti, profil client ideal, cumparator, public tinta, nisa de piata

Nisa de piata include si definirea segmentului de cumparatori carora ne adresam. Cumparatorii-tinta se regasesc astfel in directia canalului de comunicare pe care il alegem in functie de mai multi factori printre care se numara, in mod evident, si audienta noastra.

Pentru a ne asigura ca afacerea noastra nu stagneaza sau, mai rau, nu cunoaste etapele unei involutii, segmentul de clienti va trebui reevaluat periodic deoarece acesta poate suferi schimbari de care ne-am putea da seama mult prea tarziu.

Odata creat profilul cumparatorului ideal, ne putem directiona in mod eficient eforturile de marketing, ne putem orienta catre potentialii clienti, precum si catre companiile care se regasesc in ceea ce am identificat anterior ca facand parte din publicul tinta caruia ne adresam.

Dupa o perioada prestabilita de sase luni, de exemplu, profilul clientului ideal va trebuie analizat din nou tinand seama de cateva reguli:

- identificam profilul ideal printr-o analiza a clientilor actuali

- intocmim o lista a celor care iau deciziile in companiile care erau inainte apropiate de clientii preferati de noi

- ne orientam catre persoanele importante din aceste companii.


Putem afla catre ce oameni trebuie sa ne indreptam prin cateva intrebari simple:


1. Cu cine imi place sa fac astazi afaceri?

Clientii prezenti sunt cei mai buni indicatori pentru definirea cumparatorului ideal. Cand suntem la inceput, iar clientii nu sunt atat de numerosi, va trebui sa ne bazam si pe instinct si sa identificam modurile in care clientii actuali se pot identifica in prezent cu produsele sau serviciile pe care le oferim.

2. Ce au in comun clientii mei preferati?

Aceasta sarcina poate fi una dificila atunci cand numarul clientilor este foarte mare, insa putem identifica unele trasaturi comune chiar si fara ajutorul unor consultanti si vom putea astfel finaliza mai repede profilul clientului ideal. In momentul in care obtinem aceste informatii si aflam unde am putea gasi mai multi clienti din aceeasi categorie, tot ce ne mai ramane de facut este sa ajungem la acestia.


3. Pe cine contactam?

Companiile mari apeleaza la baze de date si cumpara uneori liste intregi de potentiali clienti. Ne putem insa folosi cu incredere si de listele mai vechi in cazul in care stim ca acei cumparatori inclusi in aceste baze de date sunt activi si au ramasi fideli brandului.

Furnizorul bazelor de date ar trebui sa ofere insa si o garantie in ce priveste informatiile pe care le ofera deoarece datele de contact ar putea fi unele nefolositoare.


Aceste etape sunt esentiale si functioneaza in cazul oricarei afaceri, prin mici ajustari.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016