Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Presa online romaneasca in social media

Tags: social media, presa romaneasca, televiziuni, publicatii, tabloide

Cum arata presa online si cum interactioneaza aceasta cu social media? Acesta a fost subiectul tratat de Catalin Tenita, Managing Partner la Treeworks, in cadrul Social Media Summit 2012. Studiul Zelist "Social media si presa online" ne arata, prin cifre, ca presa s-a mutat online, iar Facebook-ul este principalul generator de informatii.
Studiul a urmarit principalele publicatii din TV si presa, stirile generaliste, presa quality, publicatiile sport, publicatiile umoristice si tabloidele, in perioada 22 decembrie – 22 februarie, cautand sa vada ce se propaga cel mai bine si cum se vad stirile in social media.
 
S-a descoperit indeosebi ca social media functioneaza ca amplificator al presei scrise, dar si ca romanii prefera sa sustina chestiunile cu caracter de implicare, cum ar fi petitiile sau protestele ACTA. Publicatiile quality si televiziunile de stiri au cel mai mare succes in mediul online, iar recomandarile pe canalele social media sunt mai puternice decat orice alta metoda de promovare.
 
In ceea ce priveste Televiziunile generaliste, s-a descoperit ca stirile au o puternica tenta de entertainment. Cu toate ca Antena 1 a publicat de 8 ori mai multe articole decat ProTV, articolele ProTV au avut un grad mult mai ridicat de viralizare in social media, fiind inregistrate in acest sens numarul de like-uri, de share-uri, de comentarii si de trackback-uri. Spre exemplu, articolele publicate de ProTV in acea perioada au primit de trei ori mai multe like-uri decat articolele Antenei 1.
 
In cazul Televiziunilor de stiri, Realitatea TV a publicat cele mai multe articole, insa ProTV, cu toate ca a publicat de 3 ori mai putine articole, a avut parte de mult mai multe like-uri si share-uri, iesind din nou pe primul loc in ceea ce priveste gradul de viralizare.
 
Dintre Publicatiile Quality, Adevarul a publicat cel mai mare numar de articole, fiind urmat de Evenimentul Zilei. Cu toate acestea, Jurnalul National si Gandul, care au publicat un numar mai mic de articole, au avut mai mult succes in social media decat Evenimentul Zilei.
 
In ceea ce priveste Publicatiile Sport, se observa ca in Romania sunt promovate mai degraba stirile cu mondenitati din sport in locul stirilor pur sportive. ProSport a fost publicatia cea mai bine primita pe Facebook, in timp ce GSP a avut mai mult succes pe Twitter.
 
Cand vine vorba de Tabloide, s-a determinat ca prezenta vedetelor nu este la nivelul asteptarilor si ca, in cele din urma, tot componenta social-emotionala sta la baza stirilor. Cancan a publicat cele mai multe articole, fiind urmat de Libertatea si Click, insa articolele din Libertatea au fost cele mai populare pe Facebook, primind mult mai multe like-uri si share-uri decat celelalte.
 
In fine, ajungand la Publicatiile umoristice, se observa ca si aici domina tenta sociala. Cu toate ca acest gen de publicatii au un numar mai mic de articole postate, acestea sunt foarte vizualizate si share-uite in social media. Cea mai populara publicatie umoristica pe Facebook este TimesNewRoman, cu toate ca publicatia Catavencii a postat de 3 ori mai multe articole.

Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016