Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STUDIU: Ce le place si ce nu le place romanilor in materie de publicitate
Tags: publicitate tv, reclame, panouri stradale, publicitate online
Spre deosebire de natiile cu state vechi in capitalism, expunerea romanilor la mediul publicitar a prins avant nu cu foarte mult timp in urma. Cu toate acestea insa, s-au conturat deja anumite preferinte in materie de publicitate.
Spre deosebire de natiile cu state vechi in capitalism, expunerea romanilor la mediul publicitar a prins avant nu cu foarte mult timp in urma. Cu toate acestea insa, s-au conturat deja anumite preferinte in materie de publicitate.
Potrivit unui studiul al GFK Romania, televiziunea si panourile stradale sunt mediile preferate de a intra in contact cu reclama.
73% dintre consumatorii din mediul urban utilizatori de Internet din Romania sunt de parere ca o marca ar trebui sa comunice cu ei prin intermediul televiziunii. Nu degeaba, acesta este suporul media cel mai frecvent utilizat in campaniile publicitare.
In general, reclamele de la televizor sunt considerate a fi amuzante, informative si originale. Mai mult decat atat, ele par sa aiba cel mai puternic impact din monent ce aproape doua treimi dintre consumatorii din mediul urban sunt dispusi sa cumpere un produs in urma unei reclame difuzata la televizor. Totusi, comparativ cu reclamele de pe celelalte medii de comunicare, respondentii considera ca reclamele de pe televizor sunt mai multe decat si-ar dori (73%).
Urmatorul mediu publicitar important este reprezentat de panourile stradale, 67% dintre romani fiind de parare ca o marca ar trebui sa comunice cu consumatorii prin intermediul acestora. Panourile stradale sunt considerate mult mai potrivite de catre persoanele "in miscare”, mai precis tinerii intre 15 si 17 de ani.
Apoi, in ordinea preferintelor, sunt importante reclamele din ziare/reviste (60%), reclamele de pe fluturasi/brosuri publicitare (57%), de pe internet (56%) si reclamele radio (44%). De remarcat ca persoanele cu educatie superioara, care isi petrec mai mult timp pe internet, considera publicitatea online mai potrivita pentru a interactiona cu ei (65%), comparativ cu ceilalti. De altfel, consumatorii considera reclamele de pe internet ca fiind informative si utile, determinandu-i in mai mare masura sa cumpere anumite produse sau servicii.
Pe de alta parte insa, reclamele prin intermediul SMS-urilor sunt considerate cel mai putin adecvate de catre consumatori, nefiind nici amuzante, nici creative. Asadar, acestea nu au nici forta altor tipuri de reclame de a determina cumpararea unui produs.
Studiul GFK mai revela faptul ca romanii isi doresc sa vada mai multe reclame pentru produse IT, electronice si electrocasnice (25%), pentru produse cosmetice (18%) si pentru produse alimentare (15%).
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 2 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.