Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STUDIU: Consumatorii isi apara brandurile favorite
Tags: studiu branduri, branduri controversate, relatie cu brandurile, consumatori
Daca aveti un brand de care v-ati atasat cu desavarsire, care va este drag peste masura, ii veti fi alaturi la greu si il veti sustine pana in panzele albe, ca pe un bun prieten. Aceasta este concluzia unor cercetatori americani care au studiat relatia dintre consumatori si branduri.
Daca aveti un brand de care v-ati atasat cu desavarsire, care va este drag peste masura, ii veti fi alaturi la greu si il veti sustine pana in panzele albe, ca pe un bun prieten. Aceasta este concluzia unor cercetatori americani care au studiat relatia dintre consumatori si branduri.
Concluzia a venit in urma unei serii de experimente in care protagonisti au fost Starbucks si Facebook, branduri cunoscute pentru controversele din trecut.
„Daca ai senzatia ca un anumit brand face parte din tine si citesti ceva negativ despre el, cum vei reactiona? Vei inceta sa il mai folosesti? Sau il vei folosi inca si mai mult? Un brand este, intr-o anumita masura, intangibil, el este ceva dincolo de produsul in sine. Asa incat, din perspectiva psihologica, este interesant de urmarit dinamica relatiei dintre consumatori si brandurile pe care le consuma”, spun cercetatorii.
Se pare ca oamenii sunt mult mai dispusi sa-si apere brandurile preferate chiar si in cazul unor situatii controversate. Ba mai mult, cercetatorii au descoperit ca indivizii cu stima de sine scazuta au o tendinta mai pregnanta de a evalua favorabil companiile supuse criticilor de tot felul.
In schimb, atunci cand indivizii se concentreaza asupra altor aspecte ale vietii care ii pun in valoare si le permit sa se afirme, ei au tendinta de a taxa brandurile controversate.
„Daca Starbucks este o parte din tine si citesti ceva negativ despre Starbucks, vei avea senzatia ca esti tu insuti atacat. Insa daca ti se ofera un motiv sa ai o parere buna despre tine, s-ar putea sa nu mai simti nevoia sa aperi brandul Starbucks”, explica cercetatorii.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.