Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu de caz: Cum poate un brand sa le vorbeasca atat femeilor, cat si barbatilor
Tags: brand, dove, unilever, axe, femei, barbati
Din ce in ce mai multe companii isi extind brandurile axate traditional pe un singur gen pentru a atrage si cealalta jumatate. Desi pare improbabil ca un brand sa le vorbeasca ambelor sexe dupa ce s-a focalizat multa vreme pe unul singur, exista cateva branduri care au reusit acest lucru. Altele cauta inca drumul corect.
Din ce in ce mai multe companii isi extind brandurile axate traditional pe un singur gen pentru a atrage si cealalta jumatate. Desi pare improbabil ca un brand sa le vorbeasca ambelor sexe dupa ce s-a focalizat multa vreme pe unul singur, exista cateva branduri care au reusit acest lucru. Altele cauta inca drumul corect.
Cum a reusit Dove sa faca tranzitia de la un brand dedicat exclusiv femeilor sa rezonezeze si in inimile barbatilor? Raspunsul este ca a facut ideea de infrumusetare a pielii sa fie atractiva si targetului masculin. Compania a lansat mesaje semnificative de intarire a stimei de sine adecvate fiecarui target: frumuseatea reala in cazul femeilor si acceptarea propriei persoane in al barbatilor.
Interesant este ca Unilever a luat de urechi un alt brand focalizat exclusiv pe consumatorii de un singur sex, Axe (in SUA si in alte tari) si Lynx (in Marea Britanie) si l-a indreptat in directia opusa. Brandul Axe a ajuns in varf, dupa ce a promovat vreme indelungata spray-ul care face din orice adolescent tocilar un barbat cu un real succes la femei. Acum insa isi schimba grupul tinta si se orienteaza si spre femei.
Noul parfum de la Axe, Anarchy, se vrea o aroma unisex care le promite tuturor ca vor atrage indubitabil partenerul de sex opus dorit.
Noul parfum de la Axe, Anarchy, se vrea o aroma unisex care le promite tuturor ca vor atrage indubitabil partenerul de sex opus dorit.
Poate compania si-a dat seama ca are putini fani femei. Acum insa, aproape 25% din cei 2,6 milioane de fani pe pagina de Facebook din SUA a Axe sunt femei. De la lansarea parfumului Anarchy, din ce in ce mai multe femei au o parere pozitiva despre brand (de fapt, nivelul de perceptie pozitiva aproape s-a dublat, conform YouGov BrandIndex).
Miscarea nu este una complet noua. Ganditi-va la Levi’s si Gillette care au produse pentru ambele sexe, dar sunt putine branduri ale caror venituri provin in proportii egale de la cele doua tipuri de consumatori.
Daca brandul vostru vrea sa intre in topul celor care se pot adresa cu succes ambelor sexe, va oferim cateva sfaturi utile:
- Asigurati-va ca identificati corect nevoia consumatorului, prezentand apoi rapid oportunitatea de achizitionare a unui remediu;
- Ca in cazul oricarui branding sau al oricarei pozitionari, analizati in profunzime piata si asigurati-va ca ati inteles ce o mana in lupta;
- Asemeni lui Dove, stabiliti daca exista o motivatie comuna care poate astupa fanta dintre receptarea semnificatiei brandului din partea ambelor targeturi.
- In cele din urma, chiar daca doriti sa adunati puncte, nu va indepartati clientii loiali. Ganditi-va la impactul mesajului extinderii.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.