Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STUDIU: Doar 0,5% dintre romani au vizualizat reclame pe telefonul mobil
Tags: syscom digital, reclame pe mobil, romania, aplicatii mobile, consumatori aplicatii, comert mobil
In Romania, aria de propagare a inovatiei mobile la nivelul consumatorului este insa redusa, motiv pentru care agentiile specializate nu investesc in cele mai avansate aplicatii, se arata intr-un studiu realizat de Syscom Digital. Asa se face ca sub 0,5% dintre utilizatorii romani au vizualizat reclame pe telefonul mobil si au finalizat actiunea ajungand la achizitionarea unui produs sau serviciu.
In Romania, aria de propagare a inovatiei mobile la nivelul consumatorului este insa redusa, motiv pentru care agentiile specializate nu investesc in cele mai avansate aplicatii, se arata intr-un studiu realizat de Syscom Digital. Asa se face ca sub 0,5% dintre utilizatorii romani au vizualizat reclame pe telefonul mobil si au finalizat actiunea ajungand la achizitionarea unui produs sau serviciu.
"Este evident ca advertiserii mobili din Romania nu au ajuns in faza in care sa implementeze la scara mare locala orice inovatie lansata la nivel global. S-au depasit insa etapele de inceput in privinta catorva elemente esentiale pe viitor: versiuni mobile ale paginilor web, aplicatii interactive pe Facebook, comunicarea personalizata bidirectionala prin SMS, aplicatii de brand pentru device-urile mobile. Totodata s-au facut primii pasi in directia publicitatii mobile de tip « rich-media », a QR codurilor si a aplicatiilor de tip «realitate augmentata» (AR)", spune Maia Novolan, director general Syscom Digital.
Aplicatii sunt, consumatori nu prea
In Romania, sunt descarcate in medie 4 - 5 aplicatii pe un dispozitiv mobil. Germania, Marea Britanie, Franta, Italia si Spania sunt in topul tarilor europene cu cel mai ridicat grad de utilizare a aplicatiilor pe platformele mobile. Comparativ, americanii au in medie 23 de aplicatii mobile instalate pe telefoanele inteligente, in timp ce japonezii ocupa primul loc in topul international cu o medie de 45 de aplicatii.
"In privinta aplicatiilor, Romania este la inceput de drum, atat in ceea ce priveste consumul de aplicatii, cat si in ceea ce priveste dezvoltarea de aplicatii pentru end-useri si marketeri. Aplicatiile mobile dezvoltate pentru piata romaneasca genereaza vanzari absolut marginale, peste 90% dintre utilizatori preferand sa descarce doar aplicatii gratuite", subliniaza Maia Novolan.
Atat in Appstore, cat si pe piata dedicata platformelor Android exista la ora actuala peste 400 de aplicatii romanesti. Numarul acestora creste de la zi la zi si se estimeaza ca pana la sfarsitul anului vor fi de cinci ori mai multe decat in prezent.
Daca la partea de dezvoltare Romania a reusit intotdeauna sa recupereze din startul intarziat, in privinta consumului lucrurile stau altfel.
"Avem si vom avea multe aplicatii, insa nu avem consumatori. Piata trebuie educata, consumatorii trebuie adaptati la tehnologie si toate acestea necesita timp”, se arata in analiza.
Aplicatiile insa vor accelera si vanzarile de publicitate mobila. Strategiile de monetizare de tipul "free to download", precum publicitatea sau achizitionarea "in-app", vor fi tot mai vizibile in campaniile internationale si vor fi promovate probabil din 2012 si de catre furnizorii romani.
Intre toate, retelele de socializare sunt cele mai utilizate aplicatii mobile in Romania. Urmeaza aplicatiile utilitare si de informare si cele pentru jocuri si divertisment.
Comertul mobil este doar o extensie a comertului online
In ceea ce priveste comertul mobil, analistii Syscom Digital remarca faptul ca acesta evolueaza cu pasi mici in Romania, in prezent fiind mai degraba o extensie a comertului online. Apoi, cresterea comertului electronic va fi mentinuta in perioada urmatoare, insa nu va fi spectaculoasa.
„Pentru romani, mersul traditional la cumparaturi ramane important, reprezentand inclusiv o modalitate de a-si petrece timpul liber. De aceea nu putem vorbi deocamdata de comert electronic in adevaratul sens al cuvantului, putem vorbi mai degraba de vanzari electronice. Pe termen lung insa, magazinele virtuale vor avea mult de castigat din prezenta acestora in social media. Totusi va trece mult timp pana cand magazinele virtuale mobile romanesti vor integra instrumente de recunoastere a imaginilor si vor facilita cumpararea doar printr-un click pe imagine", adauga Maia Novolan.
In Romania peste 37% din populatia online face comert electronic. Comparativ, in Marea Britanie, Danemarca si Germania, procentul trece de 70%.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Si ce daca ?
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.