Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu GfK: Comertul modern castiga teren in dauna celui traditional

Tags: comert modern, comert traditional, studiu gfk

Se cam duce vremea minimarketurilor de cartier si a buticurilor de la colt de strada. In Romania, se manifesta o tendinta crescanda catre tot ce are dimensiunea si promotiile unui mall, unui super sau hipermarket. S-ar zice asadar ca, in materie de shopping, romanii s-au modernizat.
La nivelul intregii tari, comertul modern castiga teren in dauna celui traditional, fiind responsabil pentru 48% din cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (fata de 45% in 2010), se arata intr-un studiul al GfK Romania.
 
Cele mai dinamice tipuri de magazine sunt hipermarketurile si supermarketurile care au inregistrat cresteri de 16%, respectiv 14% in valoare, in special datorita atragerii unui numar mai mare de cumparatori.
 
Un fenomen interesant il constituie prezenta marcilor private - peste 60% din gospodariile care si-au facut cumparaturile in super si hipermarket-uri au cumparat cel putin o data si un produs marca privata. Aceasta arata potentialul mare de dezvoltare, cu atat mai mult cu cat ponderea acestora in totalul cheltuielilor de bunuri de larg consum este mai mica decat in Europa de Est (aproximativ 20%).
 
De asemenea, studiul GfK evidentiaza o crestere a cheltuielilor pentru bunuri de larg consum (+5,4%) in 2011 fata de 2010, insa aceasta este pusa mai ales pe seama inflatiei.
 
O crestere semnificativa s-a inregistrat si pe segmentul produselor alimentare, de 12% in valoare, influentata in special de cresterea preturilor. Se observa un trend ascendent si in cazul produselor de ingrijire personala si al produselor de intretinere a locuintei, cu o crestere de 7%, respectiv 6% fata de anul precedent.
 
Categoriile cu cea mai mare pondere a marcilor private raman in continuare uleiul pentru gatit si produsele din hartie: prosoape de bucatarie, servetele, batiste.
 
"Daca in 2010 consumatorii ocazionali renuntau sa mai cumpere anumite produse, anul 2011 a adus putina relaxare care s-a reflectat in cresterea numarului de cumparatori pentru majoritatea categoriilor de bunuri de larg consum”, spun realizatorii studiului.
 
Dintre alimente, bauturile racoritoare carbogazoase se numara printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum (-9%), urmate de ciocolata tablete (-8%) si cafeaua macinata (-6%). Iaurtul isi mentine in continuare o rata de crestere ridicata (4-6%), insa doar produsele pentru ingrijirea locuintei s-au bucurat de cresteri de doua cifre (produse universale pentru curatenie +10%, produse pentru spalat geamuri +13%).
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016