Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STUDIU GFK: Romanii sunt mai atenti la ce recomanda online fata de offline
Tags: studiu, wom, marketing, recomandari, online, offline
Desi romanii sunt din ce in ce mai indragostiti de Internet si au deprins gustul cumparaturilor online si al socializarii pe diverse retele, nu se grabesc sa vorbeasca "de bine" despre ceea ce le-a placut. Asta spre deosebire de mediul offline unde numarul recomandarilor pozitive facute catre familie, prieteni sau colegi este mai mare, arata un studiu Gfk realizat in 2011 pe un esantion de 1.600 de persoane.
Desi romanii sunt din ce in ce mai indragostiti de Internet si au deprins gustul cumparaturilor online si al socializarii pe diverse retele, nu se grabesc sa vorbeasca "de bine" despre ceea ce le-a placut. Asta spre deosebire de mediul offline unde numarul recomandarilor pozitive facute catre familie, prieteni sau colegi este mai mare, arata un studiu Gfk realizat in 2011 pe un esantion de 1.600 de persoane.
Studiul are in vedere fenomenul word of mouth (WOM) care, in marketing, se refera la recomandarile privind anumite produse facute de clienti (ne)multumiti.
Recomandarile venite din partea prietenilor, rudelor sau colegilor influenteaza in mare sau foarte mare masura decizia de cumparare a peste 50% dintre romani, pentru cel putin una dintre cele 10 categorii de produse sau servicii analizate. Intentia de cumparare este influentata de WOM intr-o masura mai mare pentru serviciile de sanatate si produsele electronice, computere si tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto, etc) si intr-o mai mica masura pentru produse/servicii de economisire sau investitii, spun cei de la Gfk, citati de hotnews.
In online, laudele sunt mai putine, iar serviciul folosit preponderent este "messengerul", urmat de e-mail, forumuri si retele de socializare.
Vorbind insa in general, atat offline, cat si online, recomadarile pozitive sunt facute cu mai mare larghete decat cele negative: 55% dintre romani nu isi amintesc cand au generat ultima data WOM negativ. 11% dintre romani au mentionat ca nu au generat niciodata WOM negativ despre vreun produs.
Infoplus: Cele zece categorii de produse si servicii analizate au fost: autoturisme, economisire sau investire bani, amenajare sau decorare casa, mancare sau bauturi, locuri de petrecere a timpului liber in afara casei (restaurant, cinematograf, concerte, vacante etc.), electronice/computere/tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto etc.), produse de ingrijire personala, imbracaminte/incaltaminte, servicii de sanatate si servicii de educatie/scoala.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.