Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STUDIU: Site-urile de top din Statele Unite vand datele personale ale vizitatorilor

Tags: state unite, date de identificare, informatii personale, google

Un studiu dat publicitatii marti arata ca 45% dintre primele site-uri ca trafic in Statele Unite dau mai departe datele de identificare ale vizitatorilor lor, directionandu-le catre cel putin patru site-uri externe, scrie Wall Street Journal.
Datele transmise sunt "numele de utilizator", numele pe care o persoana in foloseste pentru a se loga sau numele de identificare alocat de un site catre un utilizator. In general, datele erau transmise automat, odata cu informatii despre pagina web.
In alte cazuri, datele mergeau chiar mai departe. De exemplu, site-ul de online dating OKCupid transmitea si sexul, varsta, codul postal, situatia matrimoniala si "frecventa de utilizare a drogurilor" catre doua companii care vand date personale in cadrul licitatiilor, BlueKai si Lotame. 
 
Lotame a confirmat acordul de livrare de date incheiat cu OKCupid, dar sustine ca nu le foloseste pe cele din categoria "frecventa de utilizare a drogurilor". BlueKai declara insa ca nu este interesata decat exclusiv de datele demografice.
 
Nu este clar cate companii au primit datele din sectiunea de identificare. Dar cercetatorul Jonathan Mayer, doctorand la Universitatea Standford, a spus ca studiul demonstreaza ca sistemul de urmarire online nu este anonim.
 
"Web-ul este inundat de date de identificare", a declarat Mayer. "Si este o realitate de necontestat ca datele de identificare vor fi trimise unor terti, la un moment dat".
 
Mayer si-a prezentat rezultatele la o conferinta de presa in Washington, cu titlul de "Da, stiu ca este vorba despre tine: colectia digitala de informatii personale de la consumatori si cetateni".
 
Biroul de Publicitate Interactiva, reprezentant al industriei de publicitate online, nu a raspuns imediat cererii de a comenta.
 
In studul mentionat, Mayer precizeaza ca a navigat fiecare site pentru aproximativ 15 minute, dupa ce, in prealabil, si-a creat conturi pe fiecare in parte.
 
Concluzia a fost ca 61% dintre site-uri au transmis datele personale cel putin unui domeniu extern. Nu s-a verificat insa daca domeniul respectiv apartine aceleiasi companii (cum, de exemplu, YouTube trimite date companiei mama, Google).
 
Topul recipientilor de date de identificare sunt: scorecardresearch.com (de la ComScore), care primeste informatii de la 81 de site-uri, google-analytics.com - de la 78 de site-uri si Quantserve.com - de la 63 de site-uri.
 
ComScore spune ca foloseste ceea ce primeste pentru "rapoarte de piata", distrugand, dupa agregare, datele individuale.
 
Google respinge ideea ca ar fi fost implicat in vreo schema de furnizare de date catre terti, iar Quantserve neaga totul.


 
Autor: Madalina Alexe


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016