Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Supermarketul, universul de cumparaturi al romanilor
Tags: comert modern, cumparaturi, supermarket, hipermarket, studiu gfk, romani
Comertul modern continua sa castige teren in fata celui traditional, aproape jumatate dintre cumparaturile efectuate de catre romani fiind realizate in super si hipermarketuri, arata datele unui studiu realizat de GfK Romania.
Comertul modern continua sa castige teren in fata celui traditional, aproape jumatate dintre cumparaturile efectuate de catre romani fiind realizate in super si hipermarketuri, arata datele unui studiu realizat de GfK Romania.
Pe de alta parte, buticurile si magazinele alimentare au atras aproape 36% din totalul cheltuielilor pentru produsele din categoria FMCG comparativ cu 37% in perioada precedenta.
In structura comertului modern, supermarketurile acopera 16% din valoare, in vreme ce hipermarketurile au castigat un punct procentual in prima jumatate a anului. Principalul motor de crestere in cazul formatelor comertului modern ramane numarul mai mare de cumparatori, aceasta tendinta fiind consolidata si prin continua expansiune teritoriala a marilor lanturi de retail.
In prima jumatate a anului a crescut de asemenea si frecventa de cumparare la nivel de canale, aceasta dupa o perioada in care numarul de acte de cumparare a scazut constant de la an la an. Aceasta crestere a frecventei de cumparare este insa insotita de o loialitate mai mica fata de retaileri la nivel de total bunuri de larg consum, ceea ce confirma trendul de "shopping around”.
Odata cu expansiunea formatelor comertului modern, se constata si cresteri puternice pentru produsele marca privata. Acestea au castigat 3 puncte procentuale in primele sase luni, acoperind 11% din piata bunurilor de larg consum in valoare, in detrimentul marcilor nationale insa. Astfel, 9 din 10 gospodarii au achizitionat cel putin o data produse marca privata in prima jumatate a anului 2012, in timp ce valoarea platita in medie pentru aceste produse a crescut cu mai mult de 30%.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.