Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Telefonul inteligent prosteste?
Tags: marketing, telefonul inteligent prosteste, studiu, informatie
Aceasta teama a modernitatii, si anume aceea ca toate dispozitivele dupa care suntem atat de innebuniti ne afecteaza poate permanent puterea de concentrare, a fost luata in serios de un om de stiinta care a ajuns sa o compare cu schimbarea de clima, relateaza revista Forbes.
Aceasta teama a modernitatii, si anume aceea ca toate dispozitivele dupa care suntem atat de innebuniti ne afecteaza poate permanent puterea de concentrare, a fost luata in serios de un om de stiinta care a ajuns sa o compare cu schimbarea de clima, relateaza revista Forbes.
Chiar si asa, expertii trebuie inca sa identifice exact cine ne fura neuronii. Pentru ca nu exista inca dovezi palpabile care sa arate ca telefoanele mobile, email-ul si social media ne face mai putin inteligenti.
Si, totusi, exista tot mai multe persoane ingrijorate inflamate de zvonuri si probe indirecte care arata ca expunerea la ecran afecteaza functionarea creierului.
Intr-un studiu din 2005, profesorul Gloria Mark de la Universitatea California a descoperit ca, in medie, cei care lucreaza cu informatia schimba sarcina de lucru la fiecare trei minute. Cercetarile recente arata ca jonglarea intre ferestre, in principal pentru a verifica emailul sau sa verifice pe web, are loc de 37 de ori pe ora.
Avand in vedere stresul si potentialele riscuri presupuse de jonglarea cu sarcini, de ce atat de multi oameni fac asta? Raspunsul se afla in mainile unei substante din creier numita dopamina, ce-i face pe oameni sa caute ceva nou sau important. Creierul nostru a evoluat sa iubeasca dopamina inca din perioada in care oamenii profitau de pe urma noutatii (un nou tip de pradator sau o noua sursa de hrana). In zilele noastre, noutatea ne copleseste 24/7 si ne este foarte greu sa stabilim ce merita atentia noastra limitata.
Amploarea acestei schimbari in mai putin de doua decenii este cea care l-a facut pe specialistul in neurostiinta Susan Greenfield de la Universitatea Oxford sa o supranumeasca „la fel de importanta ca schimbarea climei”. Cercetatoarea se teme ca hiper-conectivitatea de care ne facem cu totii vinovati incurajeaza gratificarea instantanee si erodeaza empatia
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.