Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
WOM de Romania: Cand si ce spune gura lumii despre produse
Tags: wom, word of mouth, gura lumii, studiu, gfk
Stim cu totii ca una dintre cele mai eficiente metode de promovare este word of mouth (WOM). Cine stapaneste gura lumii are o piata intreaga la picioare. Dar pana la a o stapani, sa vedem cum anume este generat WOM-ul in Romania si ce cred consumatorii nostri despre produse si servicii in general.
Stim cu totii ca una dintre cele mai eficiente metode de promovare este word of mouth (WOM). Cine stapaneste gura lumii are o piata intreaga la picioare. Dar pana la a o stapani, sa vedem cum anume este generat WOM-ul in Romania si ce cred consumatorii nostri despre produse si servicii in general.
Principalul factor care genereaza word of mouth este experienta proprie cu un anumit produs sau marca, indiferent ca acesta este pozitiv sau negativ. Potrivit unui studiu GfK, 57% dintre romani isi exprima satisfactia in urma utilizarii unui produs sau serviciu in discutiile cu ceilalti, in vreme ce 42% isi arata astfel insatisfactia.
Apoi, al doilea factor care conduce la transmiterea WOM este recomandarea primita de la o alta persoana. Suprinzator sau nu, specialistii, publicitatea comerciala sau emisiunile TV, ziarele, revistele sau informatiile citite pe mediile sociale au un impact mai mic asupra transmiterii WOM catre o alta persoana.
Partea buna este ca, in Romania, WOM-ul are accente mai degraba pozitive decat negative. Studiul releva faptul ca peste jumatate dintre romani au avut, in general, mai multe experinte pozitive cu produsele si serviciile disponibile pe piata. Si atunci cand sunt multumiti de un anumit produs sau serviciu, o treime dintre consumatori impartasesc experienta lor cu cineva imediat dupa ce li s-a intamplat, iar o treime dintre ei discuta despre aceasta experienta ulterior.
Doar 6% dintre respondenti s-au declarat nemultumiti de produsele si serviciile existente pe piata, insa interesant la ei este faptul ca odata ce au o experienta placuta o vor impartasi intr-un numar mai mare, generand astfel mai mult WOM pozitiv. Astfel, 43% dintre cei nemultumiti au declarat ca impartasesc o experienta pozitiva imediat cu cineva, in vreme ce doar 32% dintre cei multumiti obisnuiesc sa faca acest lucru.
In ceea ce priveste frecventa WOM-ului, mai mult de o treime dintre respondenti au generat multe sau foarte multe recomandari in ultimele 3 luni.
Principalele marci pentru care se genereza WOM in Romania fac parte din categorii precum: produse alimentare si bauturi, produse de ingrijire personala si de ingrijire a gospodariei, tehnologie (electronice, computere), imbracaminte/incaltaminte si servicii de sanatate. Mai putin avantajate din acest punct de vedere sunt autoturismele si serviciile/produsele de economisire sau investire a banilor.
Studiul GfK a fost realizat in perioada aprilie-mai 2011 pe un esantion de 1.656 de persoane, rezultatele fiind reprezentative pentru populatia cu varsta peste 15 ani.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.