Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Black Friday 2024: Asteptarile si tendintele consumatorilor din Romania

Tags: black friday, black friday 2024, studiu

Ca in fiecare an, Black Friday suscita interesul cumparatorilor care isi planifica cumparaturile chiar si cu o luna inainte de eveniment. Aproximativ 5,5 milioane de romani intentioneaza sa faca cumparaturi de Black Friday in noiembrie 2024, conform unui studiu derulat de MKOR.
In topul preferintelor romanilor raman electronicele si electrocasnicele, urmate de articolele fashion si de produsele IT&C. De asemenea, consumatorii sunt mai prudenti, mai organizati, cautand transparenta in preturi si livrare rapida.
 
Majoritatea (54%) au inceput pregatirile cu maximum 2 saptamani inainte si fac research mai degraba in perioada de varf. Generatia Z a adoptat, cu precadere, o astfel de abordare: 3 din 10 membri ai Gen Z isi creeaza lista de cumparaturi cu mai putin de o saptamana inainte de Black Friday. Asta arata o tendinta de a reactiona rapid la oferte si o preferinta pentru o experienta de cumparare mai flexibila.
 
O alta tendinta notabila in 2024 este orientarea catre oferte reale si discounturi corecte, aspecte apreciate mai ales de tineri. Totodata, retailerii investesc in experiente de cumparare fara probleme si oferte clare pentru a atrage increderea consumatorilor. Pe fondul inflatiei, exista un interes tot mai mare pentru reduceri semnificative si pentru optiuni flexibile de plata.
 
Un alt trend important este influenta cumparaturilor online, crescand numarul celor care prefera aceasta varianta datorita accesibilitatii si diversitatii ofertelor disponibile. Retailerii care prioritizeaza aceste aspecte au un avantaj in atragerea si pastrarea clientilor. 
 
Majoritatea romanilor (72%) urmaresc direct comunicarea retailerilor pentru ofertele de Black Friday pe diverse canale: aplicatii, emailuri promotionale, marketplace online.
 
Analiza MKOR arata ca, in acest an, Facebook este cea mai folosita sursa de informare (49%). Reteaua de socializare depaseste aplicatiile mobile ale retailerilor, care au scazut ca popularitate in ultimii 3 ani (de la 59% in 2022 la 44% in 2024).
Canalele de publicitate traditionale (TV, radio, outdoor) au castigat teren, inregistrand o crestere de 10% fata de 2023. Acestea sunt mai folosite de catre persoanele indecise.
 

Principalele date despre Black Friday 2024:

 
  • Aproximativ 5,5 milioane de romani - 57% dintre romanii cu varsta intre 18 si 55 de ani - intentioneaza sa faca cumparaturi in aceasta perioada.
  • Cumparatorii activi de Black Friday sunt tineri din generatiile Z (18-27 de ani) si millennials (28-43 de ani), precum si persoane cu venituri lunare de peste 6.000 lei.
  • Circa 3 milioane de romani sunt indecisi - barbati si femei deopotriva, reprezentanti ai Gen X (44-55 de ani) si persoane cu venituri reduse. Dar pot fi atrasi mai ales de reducerile oferite, asteptandu-se in special la preturi reduse la jumatate.
  • 7 din 10 romani urmaresc direct comunicarea retailerilor pentru ofertele de Black Friday.
  • Exista un tipar stabil de consum pentru Black Friday: romanii sunt organizati si isi planifica cumparaturile cu aproximativ o luna inainte.
  • 8 din 10 romani au stabilit in avans un buget pentru achizitiile de Black Friday, la fel ca in 2023.
  • 9% prefera cumparaturile spontane, fara o lista pregatita in avans.
 
Black Friday 2024 este un eveniment important, cu un impact major asupra pietei de retail, in general. Pe masura ce consumatorii devin mai exigenti si orientati spre oferte transparente, retailerii care raspund acestor nevoi au sanse mai mari de succes. 
 
Studiul realizat de MKOR Research pentru Black Friday 2024 a analizat comportamentul consumatorilor romani, cu scopul de a surprinde tendintele actuale, preferintele de cumparare si asteptarile legate de campaniile de reduceri. Cercetarea s-a bazat pe un sondaj online, reprezentativ la nivel national – 1.000 de respondenti, cu o marja de eroare +/-3.1%, fiind un esantion aleatoriu, stratificat, reprezentativ la nivel national pe criterii de gen, varsta (18-55 ani) si distributie geografica, pe baza celor mai recente date INS. 

Datele ofera perspective relevante atat pentru retaileri, cat si pentru cumparatori, indicand cele mai dorite categorii de produse si factorii care influenteaza deciziile de achizitie.
 
Sursa foto: pexels.com
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016