Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piata de influencer marketing din Romania, crestere semnificativa in 2024

Tags: marketing, marketing digital, instagram, facebook, tiktok

Impactul creatorilor de continut digital a crescut remarcabil in ultimii ani, iar apetitul consumatorilor este pe masura. In 2024, peste 93% dintre romani petrec cel putin o ora pe zi pe retelele sociale, iar 21% dintre acestia folosesc social media mai mult de 4 ore pe zi.
Studiul MOCAPP „Piata Influencer Marketing din Romania in 2024” ofera o imagine detaliata asupra acestui sector in plina ascensiune, evidentiind tendintele si evolutiile-cheie care modeleaza industria.

MOCAPP, cea mai mare platforma de influencer marketing din Romania, a realizat un studiu detaliat al pietei locale de influencer marketing in parteneriat cu HypeAuditor, companie americana de analiza in domeniu. Au fost studiate 587.484 de postari comerciale si 47.973 de creatori de continut din 27 de nise.
 

Crestere importanta a pietei de influencer marketing

Conform studiului, piata influencer marketing din Romania a atins un impresionant prag de 100 de milioane de euro in campaniile cu influenceri in 2024, marcand o crestere de 300% in doar trei ani. Acest salt impresionant reflecta adoptarea rapida a marketingului digital, in special in contextul post-pandemic, si demonstreaza potentialul enorm al creatorilor locali de continut.

Romania a traversat o adoptare rapida a digitalului in ultimii ani, accelerand cresterea canalelor de marketing digital, inclusiv influencer marketing.

Influencerii romani au, de regula, audienta formata din consumatori locali, care ii face eficienti pentru campanii de marketing targetate, iar companiile sunt interesate sa isi investeasca astfel bugetele de promovare online. Brandurile prefera sa foloseasca platforme precum Instagram, Facebook, YouTube si TikTok pentru a ajunge la publicul-tinta.
 

Cresterea numarului de influenceri

Piata de publicitate digitala din Romania este inca in curs de extindere in comparatie cu pietele mai dezvoltare din Vest. Avem, pentru prima data, o estimare a numarului de creatori de continut implicati in campanii publicitare autohtone. In iunie 2024, numarul influencerilor activi a ajuns la aproximativ 48.000 in Romania, fiecare avand cel putin o campanie platita pe luna. Platformele preferate pentru campanii sunt Instagram (unde Reels au un reach organic mediu de 85%, iar caruselurile genereaza 36% din comentarii) si TikTok, datorita reach-ului organic ridicat si a engagement-ului crescut.
 

Sectoarele dominante

Industriile principale care investesc in influencer marketing includ Fashion & Retail/FMCG, Beauty & Make-up, Finance & Banking si Gadgets & Smartphones. Aceste sectoare valorifica puterea influencerilor pentru a ajunge la audiente specifice si pentru a creste eficienta campaniilor publicitare.
 

Eficienta costurilor

Colaborarile cu influenceri s-au dovedit a fi strategii rentabile pentru companii. In 2023, peste 5.400 de companii au investit in influencer marketing, iar bugetele alocate acestui tip de publicitate continua sa creasca. Aceasta tendinta subliniaza importanta influencer marketing-ului in strategia digitala a brandurilor.

Rezultatele studiului arata ca totalul bugetelor estimate din influencer marketing vor depasi 100 de milioane de euro in anul 2024, o crestere uriasa comparativ cu anul 2020, cand piata totala era estimata la 18-23 milioane de euro pe an. La nivelul Uniunii Europene, ponderea bugetelor alocate pentru influencer marketing este de 4-7% din bugetul total al pietei de digital marketing, in timp ce in Romania este intre 22% si 30%.
 

Perspective de viitor

Industria de influencer marketing din Romania este prognozata sa isi continue ascensiunea, cu potentialul de a se dubla in 2024. Numarul postarilor comerciale din social media pe canalele influencerilor a crescut vertiginos, de la circa 18.000 in 2020 la aproximativ 320.000 in 2024.

Nano-influencerii, cu un numar intre 1.000 si 10.000 de urmaritori, au un engagement de 2,5 pana la de 5 ori mai mare decat influencerii cu peste 500.000 de urmaritori, remarcandu-se importanta acestora in campaniile viitoare.

Studiul MOCAPP se doreste a fi un instrument util pentru branduri, influenceri, agentii si specialistii in marketing, permitandu-le tuturor celor implicati sa navigheze eficient intr-o piata in continua evolutie si sa contribuie la cresterea transparentei si la evolutia industriei. 

Sursa foto: pexels.com
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016